Livet på landet

Alla inlägg under mars 2010

Av Maria - 30 mars 2010 20:25

  ... är det just nu. Åker skytteltrafik mellan nya kontoret och alla andra ställen.

Synkar datatekniker och skrivarinstallatörer, blomleverantörer och inbrottsgallersmätare. Däremellan försöker jag hinna vara med på ett och annat intag, dessutom   ...

Kul är det, när det går i 140...

Handlar, fixar och förbereder invigningen den 1 april, kl 10-15.

Välkommen - den som vill & har vägarna förbi  !

Av Maria - 27 mars 2010 19:13

... inatt. Ni glömmer väl inte?

Vi ställer fram klockan en timme och får längre ljusare kvällar igen.

Härligt!

Av Maria - 27 mars 2010 19:10

... ikväll. Ni är väl med?

  

Av Maria - 26 mars 2010 23:07

  

... är över för den här gången. I final var Claudia och Tobias och Mattias och Cissi. Båda värda att vinna. Min egen röst vägde över lite åt Claudias håll,

men det blev till slut Mattias och Cissi som tog hem segern.

Det ser fantastiskt roligt ut...

  


Men - det nästan bästa ikväll var David Hellenius...

Tjöt av skratt när de visade det här inlägget!

Undrar vad man ska ägna fredagkvällarna åt framöver, nu när Let's Dance är över?

Av Maria - 26 mars 2010 18:02

  

... var det för mig idag. Kluvet - både kul och vemodigt. Kul för att jag är på väg till nya spännande äventyr - vemodigt för att jag har trivts så himlans bra både med jobb och kollegor. Kommer verkligen att sakna dem allihopa!

(Tur att det inte är så långt mellan gamla och nya jobbet   )

Avtackningslunch på en av de lokala lunchkrogarna med blommor och blader och tal. Jisses, vilka fina ord:)

      


    

Sen tillbaka till jobbet, fika och tårta hela eftermiddan. Prat & surr och kramkalas i alla korridorer...

Plockat undan, rensat mail etc hade jag gjort tidigare i veckan.

Kändes lite konstigt att åka därifrån och inte åka tillbaka på måndag morgon...

  

Av Maria - 26 mars 2010 18:00

... var igår. Då var det våfflor, sylt och grädde för hela slanten.

Och vovvarna fick också, såklart...

  


Av Maria - 25 mars 2010 21:40

... och BRA JOBBIG är hon jus nu, våran pärla...

 

Igår när vi kom från skola/jobb är en "finkudde" i soffan uppäten och det är dun överallt. Idag när vi kom hem var en skinnkudde full med skumgummiflisor uppäten och slaktad över hela huset. Bia bädden i nåt plastskinnliknande material hade ett STORT jack (= trasig!) mitt i dynan - och dessutom flera jack (= trasig!) i skinnsoffan! Trodde jag skulle få dåndimpen totalt!   

Var först övertygad om att det var Pudelskrället (kärt barn har många namn:) som roat sig kungligt när hon haft långtråkigt, men sen började jag fundera på om det kunde vara Ässi som bäddat och grejat?

However, blir inte klok på vem det är, får väl bedriva lite detektivarbete...

Däremot har vi ställt in rapporttävlingen i helgen. Noll träning och en tokskendräktig Älska-vovve. Så trist... 

Av Maria - 25 mars 2010 21:38

... i slutet av mars. Och jo, vi har fortfarande så här mycket vinter. Och så här vackert är det i soluppgången, på hundpromenaden en vardagsmorgon:

  

Hisnande underbart...

  

Men trots det tycker jag att det är dags för våren att få komma nu!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards