Livet på landet

Alla inlägg under mars 2016

Av Maria - 15 mars 2016 22:10

... när valplatsen ska rengöras:

Började i veckan äta hundmat och bajsa (har de väl iofs gjort tidigare men då har mallemamman tagit hand om det). Inatt vaknade jag vid 4-tiden av att de var HUNGRIGA. Bara att att gå upp och mata valpar. Som sen somnade så gott medan jag var klarvaken...
Ohyggligt gulliga, javisst - men inte klockan 4 på morgonen...

Av Maria - 11 mars 2016 23:22

... på riktigt!

Av Maria - 11 mars 2016 23:19

Heligt förbannad blir jag av sådana här artiklar, denna från UNT idag:

Blir riktigt mörkrädd när jag läser sånt här. Hur ska allting sluta om ingen sätter ner foten? Flata vuxna med vinstintressen i friskolor. Bedrövligt. Det är ju inte första gången det händer. Jag är glad att inte ha barn kvar i grundskolan och undrar ofta var det sunda förnuftet tog vägen?

Av Maria - 11 mars 2016 23:14

... och halvtid idag. Fortfarande världens underbaraste. Välling x flera per dag och nötfärs x 2. Hungriga som bara dan, goa och runda om magen.
Idag fick de avancera till vardagsrummet medan vi kollade på Lets Dance. Skräckblandad förtjusning, men mest spännande och på upptäcksfärd. Alla somnade av ren utmattning i den ena saccosäcken - tänk att hundarna älskar dem så - och Blixten i den andra. Sen dags för kvällspink och nattisvälling.

Isa säger godnatt. På sitt sätt...

Av Maria - 10 mars 2016 23:01

... har nu fått sina namn, och anmälan av kullen är inskickad till SKK för registrering.

Väl medveten om att just kryddor kanske inte är så himla enkelt - men roligt - har vi fått bistå med ett och annat tips. Så här blev det till slut:


Tikarna:

Storlurs Piri-Piri

Storlurs Chili

Storlurs Mejram

Storlurs Curry


Hanarna:

Storlurs Svartpeppar

Storlurs Muskot

Storlurs Taco

Så... alla fick ett varsitt namn till slut.


Mamma Blixtra och Morbror Dunder är födda i Oväderskullen, och Mormor Älska är född i Glädjekullen (Älska, Dyrka, Längta, Lycka, Iver, Nöje, Önska mfl). Underbart med temanamn, tycker jag, men kanske inte alltid så enkelt...

Av Maria - 10 mars 2016 22:59

... var förbi idag. På genomresa, kan man säga. Och frågade om hon fick titta förbi. Självklart.

Såklart var valparna trötta just då efter att ha röjt runt under förmiddagen så det var väl inte så mycket att titta på (eller jo, såklart   ) men i det fall man ska kunna tänkas välja en valp, var det inte så lätt.

Hon kommer tillbaka nästa helg och tittar igen, få se om hon blir klokare då.
Roligt att träffas i a f, än så länge har jag ju bara mailat och telefonpratat med mina spekulanter.


Av Maria - 10 mars 2016 22:56

... numera. 

Valpbädden ska bytas och frukost ska göras till de små - som numera vet vad det handlar om.

Jisses vilka små godinagar, skriker rätt ut medan de väntar på vällingen...

 

Har tagit fram en större form så alla kan äta samtidigt. 

Man dör nästan sötdöden när de smaskar i sig vällingen. Underbaringar   . Har jag sagt det förr?

Sen på det är det morronmys med mallemamman, som också är morronpromenerad och mätt...

 

Så underbart rogivande.

Och DÅ, just DÅ - är det dags för mig att åka till jobbet, och för Sofia att ta över.

Inte utan att jag är lite avis på att hon får snusa på dem resten av dan...

Av Maria - 8 mars 2016 22:01

Började med lite smakportioner av valpvälling i söndags.
Och nu är det fullt ös vid vällingserveringen.

Sitter, står och ramlar i vällingen. Men gott är det! Mallemamman sitter utanför och väntar på rester eller på att få tvätta vällingkladdiga valpar.

Godingar!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Skapa flashcards