Livet på landet

Alla inlägg under oktober 2016

Av Maria - 8 oktober 2016 16:01

... idag.
I 8 grader och höstblåst.
Inget höjdarväder, men spekulanterna ställde upp, som tur var.

Efter avslutad visning var det hem till en stor varm kaffe som gällde!

Av Maria - 8 oktober 2016 15:58

Idag ringde Clara mig på jobbet och var helt förtvivlad. Yksi hade givit sig på Bella och huggit henne flera ggr och hon var utom sig av oro. Kastade mig i bilen och mötte upp henne hos veterinären som efter undersökning kunde lugna Clara. Flera sticksår och rejäla bett över nosen som skadat ena näsborren och brosket runt. Det rann blod ur nosen, från ovansidan av nosen och på huvudet och runt halsen hade hon bitsår.
Stackars liten.
Penicillin och smärtstillande. Vila.

Och nu är det inte så roligt hemma hos oss vill jag lova. Alla runtomkring tycker att hunden ska bort. Hon är obalanserad, vi får stänga undan henne när det kommer folk och vid flera tillfällen har hon nu givit sig på några av de andra hundarna. Kruxet är att hundens husse inte håller med. Vi tycker om hunden som den familjemedlem hon är, men krasst sett klarar hon inte riktigt av alla dessa hundar som bor hos oss.
Så, det här är inget enkelt problem att lösa, och just nu står parterna väldigt långt ifrån varann.
(För den som kan läsa mellan raderna lyser ordet VÄRLDSKRIG. Typ.)
Jättejobbigt, however.
För båda sidor.

Av Maria - 4 oktober 2016 21:10

... och jag är på gång tillbaka. Till bloggen och bloggandet. Har saknat det men inte riktigt haft kraften.

Nu börjar jag lite smått idag, och kommer att blanda dagsfärskt med det som hänt sedan jag tacklade av senast.

Så mina vänner, lite hit och lite dit. Hoppas ni är med mig igen!


Idag har jag gjort något som inte hör till de dagliga bestyren. Hittade detta på fejjan i morse, och lutade mig mot det. Om det gått bra eller dåligt? Det vet jag inte. Än.


 

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Skapa flashcards