Livet på landet

Direktlänk till inlägg 1 juli 2008

Hästar...

Av Maria - 1 juli 2008 23:47

Veterinärbesiktningen gick inte bra alls. Titti markerade på ett ben vid böjprovet, och det är ju egentligen inte konstigt eftersom hon stått rätt mycket sen sist, på grund av fången, men det var banne mig inte roligt. Som veterinären sa: Detta är läget för dagen, och vad det beror på kan man aldrig säga. Kan vara att hon stelnat till och inte rört sig som hon brukar. Men surt är det.

Och så Hurris - våran gentleman, visade sig markera ordentligt på 3 av 4 ben vid böjprovet, och veterinären sa att han inte kunde rekommendera honom ens till promenadridning (som vi gör idag) eftersom han markerade så rejält. Då blev jag riktigt, riktigt lessen. Kan ju inte köpa en häst för enbart sällskap. Men som vanligt så är det hjärtat som styr för mig - jag fattar inte att jag fäster mig så otroligt vid (nästan) alla djur jag skaffar...

Jag vet inte vad som händer med honom nu, men jag har sagt att han så gärna får stå kvar här hos oss då vi tycker så otroligt mycket om honom...

Han är en av de absolut finaste hästar jag nånsin träffat, och jag hade verkligen hoppats att han skulle få bli gammal (eller äldre;-) i våran ägo.

Återkommer när jag vet.

 
 
Melinda

Melinda

6 juli 2008 18:42

Hej,

det är min och mormors hund.
Han är väldigt fin, han finns även på Linndougs hemsida.

Kram

http://www.123minsida.se/traning

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Måndag 1 juli 23:35

? och min bror, träffades ikväll på pappas äldreboende för att träffas och äta pizza. Vilken trevlig kväll! När vi ätit kollade vi lite på foton och fixade med rakning bland annat. Pappa, som vsr lite ledsen och desorienterad när vi kom, var så gl...

Av Maria - Måndag 1 juli 07:33

? igen:

Av Maria - Måndag 1 juli 07:32


? idag!

Av Maria - Lördag 29 juni 21:24

... för Clara-Mum-to-be idag   .Ett härligt gäng överraskade Clara idag med en Baby Shower i härligt men blåsigt väder. Ostbollarna flög i poolen och ballongerna flög över halva Rocknö innan de small.Hann knäppa något kort medan de flesta fortfarande...

Av Maria - Fredag 28 juni 20:49

Lunch idag på Strömsbergs café med bästa C.De har magiska salami- och briemackor med soltorkade tomater på och till efterrätt blev det glass - vit choklad och salt citron.Den är magisk, och nearly to die for   .Vännen C åt en croissant med skagen och...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards