Livet på landet

Alla inlägg under december 2023

Av Maria - 31 december 2023 16:59

Så kom då årets sista dag. Både vemodigt, och hoppfullt. Som alltid.

Till er alla:

Tänk också på att vi alla äger vårt eget liv, även om det inte känns så alla gånger?

I år har jag backat utan att ta sats, och det har varit jobbigt för mig. Med facit i hand tror jag det var ett bra val, annars hade jag nog brakat in i väggen. Men att omvärdera bilden av sig själv, är inte alltid smärtfritt.

Ibland får man bara förlita sig på att livet för en framåt på rätt väg. Även om man undrar ibland?

Nu hoppas vi att 2024 blir ett bra år och väljer vårt mantra med omsorg!

Gott Nytt År till dig som läser detta!

Av Maria - 30 december 2023 21:00

Idag hade vi bestämt träff med Jessica för fotografering av Christinas hund Inka och Jeanettes hundar Taxi, Sindy och Bonny. Mina hade Jessica fotograferat tidigare, så det var inte aktuellt.


Härligt, och busiga hundar. Avrundade med korvgrillning av Christinas fantastiska hemgjorda korv på älgkött och lite goda tillbehör:


   

och därefter åkte vi hem till mig för att fika, lite lagom genomkylda var det gott med kaffe och saffranspannkaka i värmen!

 

Tack för idag tjejer, det här gör vi om när det blir lite varmare sen!

Av Maria - 30 december 2023 07:45

... å se det snöar, det var väl roligt... eller?

Älskar snön och vill inte ha plusgrader och blask, men herre jisses så mycket snö det har kommit i år.

Vi skottar snö, vi pulsar och vi försöker skotta fram ved emellanåt.

   

 

Av Maria - 28 december 2023 22:38

Av Maria - 28 december 2023 22:36

... och hundträning i Markdroppens Hundhall i Söderfors med Eva, Jill och Mia. Roligt men ångestfyllt då vi inte tränat på 100 år.

På hemväg stannade jag och gick med hundarna i snöyran. Herre jisses nu börjar det om igen!

Hem till lite lunch och fika, och serie på Netflix, otäck men bra

Av Maria - 27 december 2023 23:01

Ännu en magisk dag, fullmåne, som och minusgrader. Som den bästa av vinterdagar.

Hundarna väckte mig tidigt imorse, så vi var ute redan runt halv åtta - och vilken fullmåne!

Vackert som tusan.

Sen blev det en tur till pappsen före lunch. Här ser han ilsken ut, men det är han inte, han är världens snällaste.

Hem och ut med hundar en sväng till medan solen var uppe!

Vilka underbara vinterdagar vi haft nu en stund!


Vännen V kom på fika och babbel, sen blev det ett gympass på STC, mycket välbehövligt!

Magiskt vackert även på kvällskissen:

Av Maria - 26 december 2023 09:50

Fullmåne, soluppgång och minus 10 på morgonpromenaden:

Av Maria - 25 december 2023 19:39

... är ingen bra dag.

Note to self:

... och som Natthiko Lindblad sa:

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards