Livet på landet

Alla inlägg under september 2023

Av Maria - 30 september 2023 22:27

... och en del av Tämnarrundan med Vickan och Nellie. Stannade till vid Magasinet Iggelbo, Solrosen för gofika, och sen Smide inne i Östervåla.

Hem sen, sprutade ogräs - för vilken gång i ordningen i sommar/höst? - och rensade kantareller .

Clara kom med vovvarna och Dagny fick träffa mallarna.

Snabbt besök till LK Saluhall i Skärplinge och köpte glass, sen lite hemmafix (spikade presenning över veden så jag inte behöver bli galen varenda gång det blåser, och bar undan allt hindermaterial från ridbanan).
Sen köpte vi hamburgare från Svanbygrillen och åkte hem och åt, kollade TV och mumsade glass   !

Av Maria - 29 september 2023 21:16

... har jag fyndat idag!
För 200 spänn, typ knappt ej använd.

Här ska steamas   !

Av Maria - 29 september 2023 21:07

... hängde på min ytterdörr när jag kom hem idag.
Tack som fan - hälsar den som inte vågar gå i skogen med anledning av getingrisken
(jordgetingar).

Bara att rensa och förvälla   !

Av Maria - 29 september 2023 21:04

... som Miley Cyrus sjunger.
När min mamma levde såg pappa alltid till att det fanns levande blommor på bordet.
Eftersom jag lever själv får jag ju köpa mina egna blommor.

Av Maria - 29 september 2023 21:00

Mitt älsklingshemma:

Av Maria - 29 september 2023 20:59

? blev det gummistövlar i skogen, och hundträning på fredagskvällen. (Min kompis C har varit sjuk i veckan så det blev inget av våra fredagsplaner ?)

Vi körde långa budföringar med förlängningar, som blev lite kluriga, med Vinna. Och budföringar utan (nåja) förlängningar med Nisse.

Båda sprang så man var rädd att de skulle spränga sig, och attans vad det gick! Trots att vi körde en hund i taget!

När vi var färdiga gick vi en sväng med hela mallekryllet ????.

Värst var ju myggen ????

När jag kom hem och hundarna fått mat, såg det ut så här:

En trött Vinna-Pinna i soffhörnan, och en trött Pirripirran i garnbädden:

Som jag brukar säga, trötta mallar är nästan de bästa mallarna ?!

Av Maria - 28 september 2023 22:11

... is da shit!

Eller?

Tar ett stort glas C-vitaminbrus varje dag till frukostkaffet. Helg som vardag. Vet inte om det gör nån nytta, men det är himlans gott (och jag är sällan sjuk, peppar, peppar   ).

Idag kom en ny leverans från Apoteket (och även några doser Frontline för kommande behov - den är dock till hundarna)!

Av Maria - 28 september 2023 22:07

... med Vinna ikväll.
Vi stack iväg efter 18 och det hann nästan bli mörkt innan vi kom hem.

Nu sover hon sött. Skönt.
Pirran får fortfarande inte följa med på de här cykelpromenaderns mtp hennes rygg!
Uppskattas INTE att vara hemma, hälsar hon!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards