Livet på landet

Alla inlägg under juni 2023

Av Maria - 27 juni 2023 22:58

... har jag satt ikväll.

Fick en påse fläderblommor av en snäll kollega idag, inhandlade några citroner och åkte hem och gjorde saft!

Det här betyder att jag kan dricka Hugo hela sommaren   !

Inte provat? Gör det - supergod !

Av Maria - 27 juni 2023 22:51

Så skoj, när jag var på hemväg från jobbet ikväll hörde en gammal kompis av sig och var i faggorna och undrade om hon och hennes (nya) man fick komma förbi.
Såklart de fick!
Marie och jag var barnlediga samtidigt för snart 30 år sen, och så himla skoj att träffas! Det blev fika och babbel utan dess like i flera timmar!

Nu är barnen stora (27 och snart 29 år) och klarar sig själva, men alla roliga minnen finns kvar!

Tack för att ni kom förbi, Marie och Tommy, och hoppas det inte dröjer lika länge till nästa gång vi ses!

Av Maria - 27 juni 2023 22:46

... vilken gullig film!

Jag är ingen älskare av Kjell Bergkvist - han brukar alltid spela otrevliga typer, säkert därför - men här blir det ändå lite gulligt...

Tipsar om att den går på SVT Play right now. In och kolla!

Av Maria - 26 juni 2023 10:14

Midsommarafton tillbringades i goda vänners lag med lunch på Strömsbergs café i strålande solsken.

Vi lyssnade också till Pastor Hannes Kör - en a capella kör som var jätteduktiga - innan vi gick fram och tittade på resningen av midsommarstången, folkmusik och dans.

Sen åkte vi hem till mig för lite fika och avrundning!
Vilken härlig dag, tack Christina och Jeanette för härligt sällskap!

På kvällen kom Lenny som inte ville vara med på fest och slaggade över (Claras hund).

Midsommardagen tillbringades med sol och bad och hundar och fika hos pappsen.

Annandag midsommar blev en ren slappardag!
Började dagen med en hundpromenad i värmen, bakade tårtbotten och kesofrallor, sen var det slappa för hela slanten.

Midsommarfika med tjejerna och Filip med jordgubbstårta förstås!

Av Maria - 21 juni 2023 22:25

... är banne mig inte dum såna här dagar.
Ett dopp i 26 grader lite nu och då är inte så tokigt i den här värmen   !

Av Maria - 21 juni 2023 22:21

... när man hjälps åt.
Igårkväll körde jag 21 kärror med ved från transporten till baksidan.

Idag fick jag hjälp av tjejerna som kom och staplade veden medan jag körde transporten tom!
Och banne mig, kom vi inte i mål   !

Så fruktansvärt skönt!
Mutade med hämt-mat och det var det värt!

Tack tack bästa Sofia och Clara för en bra arbetsinsats (även om jag hörde det glunkas om barnarbete och arbetsmiljöfrågor mellan varven   )

Av Maria - 21 juni 2023 13:57

... hela tiden.
Igårkväll började jag med veden, körde 21 kärror till baksidan, där allt ska staplas.

Tog ungefär en timme. Ikväll hoppas jag få hjälp med stapling av tjejerna mot en köptas-middag. Om vi kör ett par timmar hinner man ändå undan med en del.

Är väl ungefär 2/3 av lasset kvar    nu.

Som sagt, midsommar är räddad   

Av Maria - 19 juni 2023 23:55

... in da making!

Så gott när det är klart!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards