Livet på landet

Alla inlägg under januari 2024

Av Maria - Onsdag 31 jan 23:03

My dog is a part of my family!

Also when I sleep!

Av Maria - Måndag 29 jan 19:23

... appen har jag installerat idag, och också köpt min första överraskningspåse, på OKQ8 i Tierp.

För 39 kr fick jag tre stora matiga smörgåsar av ciabattatyp med kycklingröra med curry och en stor kanelbulle. Har köpt de här smörgåsarna nån gång till lunch och de kostade då 69 kr styck. Idag fick jag alltså tre dubbelmackor och en kanelbulle för 39 kr
Gav kollegan en macka och tog en själv till middag.
Samtidigt som jag bidrog till att minska matsvinnet   !

Av Maria - Måndag 29 jan 19:12

... gör mig döless    !

Som jag bor, ute på landet, längs icke-kommunala grusvägar, är det rent eländigt just nu. Man kan inte ta sig någonstans utan risk för att bryta armar och ben. Trots Icebug! Som jag alltid har på mig vintertid!

Det är tjock-is överallt. Det grus som sprids smälter ner i isen och hjälper inte något.

Så less. Ikväll var det ingen hallträning så det fick bli en rastning och sen lite klickerträning, och dirigeringsträning i vardagsrummet.

Nåja, imorgon kväll är det hallträning igen!

Av Maria - Söndag 28 jan 20:35

Kan rekommendera Johanna Mo:

Snittar på 4/5.

Har precis också avslutat denna, får också 3 5-4/5.

Av Maria - Söndag 28 jan 20:28

Började dagen med hundträning i Söderfors mellan 9-12, vilket innebar väckning strax före 7 (på en söndag!).

Stannade för hundpromenad i halkan på vägen hem.

Svidade om och åkte till pappa på sedvanligt söndagsbesök där vi fikade med semla och pratade livets stora frågor - vad händer när man dör?

Raka vägen till STC för ett träningspass och för en gångs skull var det lugnt på gymmet.
Som vanligt - skönt när det är klart!

Hem och hundpromenad i ishalkan. 5 plusgrader och blåst idag, vilket genererar ishalka de luxe på bära små vägar. Hua!

Sen middag. Och fisk! Torskrygg och kokt potatis. Gott, säger en som inte är någon älskare av fisk.
Frostade frysen häromveckan i kylan, och insåg vad mycket mat jag hade där! Nu lovade jag mig själv att äta ur frysen innan jag handlar en massa ny mat.
Därav torskrygg till söndagsmiddag.

Blåbärspaj till efterrätt.

Gjorde också ett ryck och torkade golv idag. Greta - min robotdammsugare - fick jobba när vi var ute idag, så jag passade på att moppa golven i hela huset när jag kom hem.
Den här vintern har man inte direkt behövt torka golv i tid och otid med anledning av smutsiga hundtassar. Tackochlov. Renare tassar än den här vintern var det länge sen man skådade. Har moppat typ varannan vecka, och det har funkat bra

MEN NU ska jag slänga mig i soffan och slappa resten av kvällen!

Av Maria - Lördag 27 jan 21:05

... på Salsta Slottscafe idag, tillsammans med vännen Christina.

Magisk slottsmiljö och fantastiskt fika   !
Jag som aldrig dricker te annars kan inte tänka mig något annat ett sånt här tillfälle.
Så gott och så härligt!

Tabberas på faten!

Mätta och mycket belåtna åkte vi hemåt i blå timmen, övertygade om att hit kommer vi tillbaka!

Vilken härlig eftermiddag!

Av Maria - Lördag 27 jan 20:58

... idag.

Sol och minus 5 grader.
Så här borde alla vinterdagar vara!

Av Maria - Fredag 26 jan 23:18

Spontanshoppade en spis på nätet i början av veckan, då min gamla har lagt ner varmluftsfläkten så den funktionen finns inte längre, dessutom har spisen massor med år på nacken.

Leveranstid aviserades till 2-3 veckor, men i onsdags kväll fick jag en avisering om en leverans från Postnord under fredagen.
Förberedde hjälp med inbärning och grejade. Döm om min förvåning när det vid lunchtid dyker upp en budbil från Postnord med dessa:

Fyra musfällor!

Spisen får jag vänta på ytterligare några veckor, förmodligen. Lite snopet var det allt.
Men som sagt, den som väntar på något gott?

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards