Livet på landet

Alla inlägg under november 2023

Av Maria - 30 november 2023 23:02

... har jag tittat på ikväll, trots att jag mår så dåligt av den sadistiske pappan (Skarsgård) och pennalismen på internatskolan.

Idag grät jag så jag skrek när pappan sköt familjens hund för att straffa att Erik satt sig upp mot honom. Så fruktansvärt så det gjorde ont i hela mig.

Av Maria - 30 november 2023 22:57

... och så här mycket snö brukar vi inte ha vanligtvis i november. Som jag skottar!!
Morgon, middag och kväll.
Ikväll blåser det dessutom så det står härliga till. Vägen driver ju igen snabbt när man bor så öppet som jag gör.

Efter hundpromenad, skottning och upphängning av de sista julgardinerna efter fönstertvätten, åkte jag iväg och tvättade bilen i automattvätten för att bli av med all smuts och all snö, och också för att det ser ut att bli kallt en stund framöver och då kan den få vara ren en stund.

På det åkte jag till Dollar och köpte lite rengöringsmedel och tvättmedel. Tycker de har bra grejer där till vettiga priser.
Avrundade med ett pass på STC. Bara för att jag bestämt mig, inte för att jag längtar efter gymmet.
Som vanligt är det som bäst när det är klart.

Av Maria - 29 november 2023 23:39

... på jobbet idag, betyder inte surdegsbak.
Nej det betyder att grotta in sig i och ta stortag med alla arbetsuppgifter som krånglat och kört fast   .
Det betyder också nästan alla kollegor på plats, godisskålar och fruktfat, lunch på det närliggande thai-haket med goda kollegor, och eftermiddagsfika med lite snickelisnackande.

En härlig dag, helt enkelt .

Av Maria - 29 november 2023 23:35

... har varit hos mig och fixat idag, så nu börjar jag ordna till inför första advent.
Älskart. Och älskar lika mycket när jag får ställa undan allting igen.

Köksfönster:

Och så vardagsrummet;

Av Maria - 28 november 2023 19:24

... that my tålamod has left the building!

Av Maria - 28 november 2023 19:18

Började snöa igår - massor - och har fortsatt hela dagen idag. Fattar inte att det kan komma så mycket snö!
Fick vända på hundpromenaden imorse då det hade snöat och drivit igen, pulsade i en halvmeter innan jag vände   !

Skottade av det värsta när vi kom tillbaka efter morgonpromenaden, skulle jobba hemifrån idag, så jag behövde inte ut med bilen. Snöade ymnigt hela förmiddagen. Vid lunch gick jag ut igen, den här gången var jag nästan gråtfärdig. Av det jag skottat på morgonen syntes nu ingenting. Så jävla tröstlöst.

70 cm snö!
Skottade lite igen men resignerade och insåg att det inte är nån idé innan det slutade snöa. När jag sen loggat ut från jobbet gick jag en kisspromenad med hundarna, sen var det bara att hugga in. Bilen var insnöad med 1 m snö, den skulle skottas fram och sen resten också. En timme drygt senare gav jag upp, med värkande rygg.

Måtte det nu lugna ner sig!

Av Maria - 27 november 2023 22:45

... på buggkursen ikväll! Så ledsamt, det är ju så roligt!
Nu får vi vänta till våren på nån form av fortsättning!

Av Maria - 27 november 2023 22:43

... börjar nog återhämta sig lite efter skadan i förra veckan. Tackochlov å ena sidan, å andra inte. Tacksam för att hon klarade knäleden men hu så jobbig hon är på koppelpromenaderna när hon börjar kvickna till. Gullhönan   .

När man sen läser i behandlingsbeviset att sticksåret var 10 cm långt, då blir man riktigt ödmjuk för att det gått så bra hittills.

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards