Livet på landet

Direktlänk till inlägg 1 juni 2024

Försommaren...

Av Maria - Lördag 1 juni 23:55

... är underbar!
Sol och varmt på dagtid, runt 25 grader varmt, långa ljusa kvällar och 15-16 grader när jag kissar av hundarna innan läggdags, ofta runt midnatt.

Idag när jag kom hem efter hundträningen planterade jag om lite blommor - en hortensia som ville ha lite större kruka, och likadant en vanlig bordsros. Sen satte jag ner lite mer plantor ute i pallkragar, utökade med en till dahlia och ett par snackpaprikor bland annat mellan tomater och auberginer. Sådde också frön, blandade sommarblommor och slingerkrasse.

Sen kom Clara och Filip och hundarna och fikade i solen. Så mysigt   

När de åkte tog jag ut järnhästen och klipptes gräsmattan på fram- och baksida. Gräset hade inte växt så mycket men de här nedrans maskrosorna som ska sticka upp ser ju för hemska ut, så nu rök dem och nu är gräsmattan som en golfgreen igen, älskar det.
Lite vanskligt att klippa när det är så här torrt, men det såg ut som om det skulle komma regn nån dag i mitten på veckan.
 

Här svalkar Clara både mage och fossingar!


När det var klart la jag mig på rygg i poolen en timme och soltorkade sen innan jag gick in.


 
 
wiper

wiper

Måndag 3 juni 07:33

Då har ni lika varmt som hos oss. Jättefina sommarbilder och så fint du bor. Jag som HSP borde också bo på landet för det är så mycket väsen och ljud här. Jag får ta på mig hörselproppar när det är som värst. Det ser ut som du har en Pool

Ha det bra
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Maria

Måndag 3 juni 09:51

Ja jag bor så fint och så himla bra för hundarna. Sen jag blev ensam är det både stort och dyrt, men jag kan inte tänka mig att flytta någon annanstans - än. Den tiden kommer säkert, men jag är inte där än. Ja, jag har en pool, och det är en fantastisk extra guldkant på tillvaron. Den håller dessutom 27-28 grader varmt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Måndag 1 juli 23:35

? och min bror, träffades ikväll på pappas äldreboende för att träffas och äta pizza. Vilken trevlig kväll! När vi ätit kollade vi lite på foton och fixade med rakning bland annat. Pappa, som vsr lite ledsen och desorienterad när vi kom, var så gl...

Av Maria - Måndag 1 juli 07:33

? igen:

Av Maria - Måndag 1 juli 07:32


? idag!

Av Maria - Lördag 29 juni 21:24

... för Clara-Mum-to-be idag   .Ett härligt gäng överraskade Clara idag med en Baby Shower i härligt men blåsigt väder. Ostbollarna flög i poolen och ballongerna flög över halva Rocknö innan de small.Hann knäppa något kort medan de flesta fortfarande...

Av Maria - Fredag 28 juni 20:49

Lunch idag på Strömsbergs café med bästa C.De har magiska salami- och briemackor med soltorkade tomater på och till efterrätt blev det glass - vit choklad och salt citron.Den är magisk, och nearly to die for   .Vännen C åt en croissant med skagen och...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards