Livet på landet

Direktlänk till inlägg 3 juni 2024

Good enough...

Av Maria - Måndag 3 juni 07:00

... är inte alltid jätteenkelt, men något jag funderat på ett tag.

När det gäller min trädgård. Jag har en stor trädgård som det tar massor med tid att hålla i schack. Det tar nog minst två timmar att trimma gräs kring kanter av staket, pool, brunnar mm mm, sen tar det lika lång tid att klippa. Som tur är har jag åkgräsklippare, så jag kan lyssna på en ljudbok när jag klipper.


Men, grejen är att jag har funderat på att dra ner på jobbandet. Inser att det kanske inte gör något om det växer lite gräs i kanten på gärdesgården, utan räcker att jag trimmar inne på tomten. Ska göra ett försök, få se hur jag tycker att det går.


Har nog alltid varit lite prestationsinriktad, vill aldrig göra saker halvdant, utan på bästa sätt och med bästa resultat. Detta kräver ju en del av en, och att börja tänka på att förändra det vid 61 års ålder... ja men det är väl värt ett försök?


Här är min trädgård!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 29 juni 21:24

... för Clara-Mum-to-be idag   .Ett härligt gäng överraskade Clara idag med en Baby Shower i härligt men blåsigt väder. Ostbollarna flög i poolen och ballongerna flög över halva Rocknö innan de small.Hann knäppa något kort medan de flesta fortfarande...

Av Maria - Fredag 28 juni 20:49

Lunch idag på Strömsbergs café med bästa C.De har magiska salami- och briemackor med soltorkade tomater på och till efterrätt blev det glass - vit choklad och salt citron.Den är magisk, och nearly to die for   .Vännen C åt en croissant med skagen och...

Av Maria - Fredag 28 juni 20:42

... idag. Tror det varit över 30 grader. Hundarna väckte mig tidigt, så efter morgonpromenad och frukost låg jag i poolen före 9. Vilken lyx, och vilken ynnest med denna pool. Massa jobb förstås - den ska rengöras hela tiden för att hållas fin, ...

Av Maria - Torsdag 27 juni 22:54


Av Maria - Torsdag 27 juni 16:58

... med Clara idag.Så skoj! Först diabetessköterska, sen barnmorska och sen läkare (och just som jag trodde det skulle dyka upp en skinntorr gubbe i övre medelåldern så dyker där upp en häftig tjej i 30-årsåldern, lite drygt. Vilka förutfattade menin...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards