Livet på landet

Direktlänk till inlägg 6 juni 2024

Hundträning...

Av Maria - Torsdag 6 juni 18:35

... idag.

Åh herrejisses vilken hund jag har i den belgiska labradoren.

Rastade hundar och vallade ruta. Sen gick vi spår åt varandra.

Började med hålla-övningar (hon vill gärna tugga) och sen uppletande av 4 föremål. Gick som en dans.

Sen ett spår som var riktigt utmanande för henne. Backe upp, backe ner, spetsvinklar, spår på grusstig. Dock gick hon över de första pinnarna, så snart får vi fokusera på pinnleken igen.

När spåret var gjort körde jag två motivationsskick i uppletanderutan - satte ner henne vid baslinjen, gick ut och jonglerade med saken, la den längst ut i rutan och gick tillbaka och skickade henne. På väg tillbaka med saken fick hon gå i kampen. Så taggad igen, trots att hon var trött i huvudet efter spåret.

Blir glad i hela kroppen av denna hund!

Pepp gjorde uppletandet fint, men fick bryta spåret för då var han ute och vimsade.

Pirran hjälpte till med att valla rutan och vara fikasällskap. Bland annat.

Kisspromenad innan hemgång sen har hundarna varit väldigt nöjda resten av dagen.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Maria - Tisdag 25 juni 08:51

Hittade ett gammalt inlägg på bloggen, från 2013 - repostar här och nu: (Från början skrivet av en 90-årig kvinna)   42 saker jag lärt mig av livet1. Livet är inte rättvist men det är ändå bra.2. När du tvivlar, ta bara nästa lilla steg.3. Live...

Av Maria - Söndag 23 juni 23:32

... med tjejerna och deras respektive och hade även frågat Johnny (X) om han ville komma och äta. Grillade kött, kilbasa-korv och revbensspjäll. Grillar ju aldrig när jag är ensam, så skoj att kunna göra det när vi är några stycken.Till det blev det ...

Av Maria - Söndag 23 juni 23:23


Iväg en sväng till pappsen i vanlig ordning, drack lite kaffe och snickelisnackade. Som vi brukar.Idag tittade vi i fotoalbum och pratade namn på vänner från förr och släktingar. Det uppskattas. Han är ledsen över att han inte minns allt längre, men ...

Av Maria - Söndag 23 juni 23:20

... heter det förmodligen inte, men ni vet vad jag menar, söndag i midsommarhelgen.Började dagen med hundträning på klubben! Eva fotar, och är jätteduktig. Jag och Vinnapinna. Den här hunden är mitt salt och mitt socker.Tycker så m...

Av Maria - Söndag 23 juni 23:15


... när livet går upp och ner:

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards