Livet på landet

Direktlänk till inlägg 10 juni 2024

Ruskväder...

Av Maria - Måndag 10 juni 19:34

... idag. Regnskurar, åskmuller på håll och solglimtar. Tror dessutom att jag lyckades pricka in de värsta skurarna på hundpromenaderna.

Mörkt nör jag skulle ta lunchpromenaden med vovvarna, men tänkte; jag hinner nog.

Det gjorde jag INTE!

Både hundarna och jag var som dränkts katter när vi kom in, så jag tände en brasa för att torka kläder och få upp värmen. Hade en bra regnjacka men inga regnbrallor på mig.

14 grader som högst ute idag, så det var skönt med lite värme!

Grannen får låna min ridvolt när de vill, och som tack för hjälpen så sladdar de den ibland, vilket jag är mycket tacksam för!

Livet på landet ändå. Lyckades naturligtvis också pricka in hällskuren på kvällspromenaden. Vem kunde väl tro något annat?

Avrundade promenaden med att gå ett hårt spår åt Vinnapinna - på vår grusväg, utan godis och i kort koppel och med halsband. Holy Moses vilken katastrof!

 
 
wiper

wiper

Onsdag 12 juni 15:18

Då har vi vi ungefär samma väder som är växlande. Jättefina bilder du tagit. Vad härligt med en öppen spis att värma sig vid

Jag borde också bo på landet för här i stan är det livat hela tiden. Ambulanser och polisbilar hör man hela tiden. Jag får ofta ta på mig öronproppar utomhus

Förstår att du och hundarna var genomblöta efter en sån promenad i regnet

Ha det bra

http://wiper.bloggplatsen.se

Maria

Onsdag 12 juni 22:37

Ja, speciellt för oss med HSP blir det mycket intryck och då blir man trött. Då är det välgörande att bo på landet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Söndag 23 juni 23:32

... med tjejerna och deras respektive och hade även frågat Johnny (X) om han ville komma och äta. Grillade kött, kilbasa-korv och revbensspjäll. Grillar ju aldrig när jag är ensam, så skoj att kunna göra det när vi är några stycken.Till det blev det ...

Av Maria - Söndag 23 juni 23:23


Iväg en sväng till pappsen i vanlig ordning, drack lite kaffe och snickelisnackade. Som vi brukar.Idag tittade vi i fotoalbum och pratade namn på vänner från förr och släktingar. Det uppskattas. Han är ledsen över att han inte minns allt längre, men ...

Av Maria - Söndag 23 juni 23:20

... heter det förmodligen inte, men ni vet vad jag menar, söndag i midsommarhelgen.Började dagen med hundträning på klubben! Eva fotar, och är jätteduktig. Jag och Vinnapinna. Den här hunden är mitt salt och mitt socker.Tycker så m...

Av Maria - Söndag 23 juni 23:15


... när livet går upp och ner:

Av Maria - Lördag 22 juni 20:42

Hem efter fikat och svidade om för poolstäd och ogräsrensning på ridbanan (fy tusan så fort det växer när ingen rider där kontinuerligt).Med rast för fika: Och när allt var klart: Glad midsommardag, alla! ...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards