Livet på landet

Direktlänk till inlägg 27 juni 2024

På MVC...

Av Maria - Torsdag 27 juni 16:58

... med Clara idag.
Så skoj! Först diabetessköterska, sen barnmorska och sen läkare (och just som jag trodde det skulle dyka upp en skinntorr gubbe i övre medelåldern så dyker där upp en häftig tjej i 30-årsåldern, lite drygt. Vilka förutfattade meningar man har!)

Och när barnmorskan lät oss lyssna på hjärtljuden grät jag en skvätt, det blev alldeles överväldigande!

Mitt kommande barnbarn   !

Innan vi åkte hem gick vi till Brasserie 21 i Stadsparken och åt lunch, så mysigt och så gott.

Den blivande mamman:

Och den ömmande blivande mormodern:

Sen åkte vi hem i värmen, och jag slängde mig i poolen!

Hundarna är också tagna av värmen:

Pirran sover djupt i skuggan med ett halvätet märgben, medan Vinnapinna har huvudet på skaft - hela tiden!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 29 juni 21:24

... för Clara-Mum-to-be idag   .Ett härligt gäng överraskade Clara idag med en Baby Shower i härligt men blåsigt väder. Ostbollarna flög i poolen och ballongerna flög över halva Rocknö innan de small.Hann knäppa något kort medan de flesta fortfarande...

Av Maria - Fredag 28 juni 20:49

Lunch idag på Strömsbergs café med bästa C.De har magiska salami- och briemackor med soltorkade tomater på och till efterrätt blev det glass - vit choklad och salt citron.Den är magisk, och nearly to die for   .Vännen C åt en croissant med skagen och...

Av Maria - Fredag 28 juni 20:42

... idag. Tror det varit över 30 grader. Hundarna väckte mig tidigt, så efter morgonpromenad och frukost låg jag i poolen före 9. Vilken lyx, och vilken ynnest med denna pool. Massa jobb förstås - den ska rengöras hela tiden för att hållas fin, ...

Av Maria - Torsdag 27 juni 22:54


Av Maria - Torsdag 27 juni 16:48


Låg i solen med mobilen under ren badhandduk och lyssnade på Hampus Nessvolds sommarprat, när mobilen tystnade och detta kom upp: Har jag aldrig varit med om förr! ...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards