Livet på landet

Alla inlägg den 19 maj 2024

Av Maria - Söndag 19 maj 21:27

... börjar NU!

Fick hjälp med poolfyllning igår (har egen brunn på tomten som bara används för att fylla poolen), mycket jobb med att montera ihop vattenpump, värmepump, chockklorera och få rätt pH, städa och städa. Så glad att jag får hjälp med detta!! Brukar väl ta nån vecka innan den är helt ok.
Chockklorerade igår och sen har poolen stått utan tak igår och idag, och ser genast bättre ut. Solen hjälper till med reningen.
Fick hjälp att ställa fram utemöblerna så jag kunde fixa till lite på altanen.

Idag sen var det dags för klipp och trim.
Jisses vilket göra, speciellt första gången för säsongen.
Brukar trimma längs alla kanter - gärdesgård, brunn, pool, grusgångar, brunnar, altantrappor mm där jag inte kan komma nära med klipparen. Jag laddar och laddar batteriet kanske 4-5 ggr på allt trim.
Sen är det dags för klippning.
Gräset hade hunnit bli så högt och tjockt på sina ställen så det kör ihop sig för klipparen - trots att jag kör på högsta läget.

Men nu så..,

Idag har jag nog lagt 4 Tim på klipp och trim, det tar tid men blir fint när det är klart.

Sen är det tvätt av utrustning när klippningen är klar.

Tog faktiskt en paus i klippningen och åkte och hälsade på pappa. Tog med honom ut och drack kaffe i skuggan, så skönt, sen tog vi en promenad i rullen i hans gamla kvarter efter det.

Jättemysigt!

Sen åkte jag hem och gjorde klart gräsklippningen och spolade av pooltaket från pollen.

Sen en kort promenad med voffarna innan vi tog kväller!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards