Livet på landet

Alla inlägg den 10 juni 2024

Av Maria - Måndag 10 juni 22:33

... för SD i valet i Sverige till EU-parlamentet.

Inte bara i Sverige, utan i hela Norden, som det låter. Skönt att höra det, så vi inte tappat omdömet helt.

Kollade lite på valvakan igårkväll men orkade inte hela.

Då såg det ut så här:

Tycker också att det är en märklig valkampanj SD bedrivit, istället för att tala om vad de vill och jobbar för, bedriver de någon smutskastningskampanj mot övriga partier? Fullständigt ofattbart.
(saxat ur UNT i helgen)

Hörde dessutom ikväll på nyheterna att en riksdagsledamot från SD fått lämna riksdagen med omedelbar verkan idag då han under valvakan igår stått och sjungit rasistiska kampsånger som Expressen spelat in.

Ojojoj, omdömet, var finns det?
Trollfabriker och allting annat sammantaget, inte konstigt att det gick som det gick.

Tycker i alla fall jag.

Av Maria - Måndag 10 juni 19:34

... idag. Regnskurar, åskmuller på håll och solglimtar. Tror dessutom att jag lyckades pricka in de värsta skurarna på hundpromenaderna.

Mörkt nör jag skulle ta lunchpromenaden med vovvarna, men tänkte; jag hinner nog.

Det gjorde jag INTE!

Både hundarna och jag var som dränkts katter när vi kom in, så jag tände en brasa för att torka kläder och få upp värmen. Hade en bra regnjacka men inga regnbrallor på mig.

14 grader som högst ute idag, så det var skönt med lite värme!

Grannen får låna min ridvolt när de vill, och som tack för hjälpen så sladdar de den ibland, vilket jag är mycket tacksam för!

Livet på landet ändå. Lyckades naturligtvis också pricka in hällskuren på kvällspromenaden. Vem kunde väl tro något annat?

Avrundade promenaden med att gå ett hårt spår åt Vinnapinna - på vår grusväg, utan godis och i kort koppel och med halsband. Holy Moses vilken katastrof!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards