Livet på landet

Alla inlägg den 26 juni 2024

Av Maria - Onsdag 26 juni 22:46

... var jag uppe med tuppen, rastade hundar i tidig morgontimme och var nere hos Glasmästeriet vid 07 för att byta vindruta på bilen.

Hem till frulle och sen en cykelpromenad med Vinnapinna på en halvmil innan värmen blev för bedövande.

Tillbaka och hämtade bilen när den var klar och en tur in på apoteket för att hämta hundmedicin och en sväng in på bolaget för inhandling av lite semestervin.

Hem och fika, slappade i solen och kissning av hundar, därefter besiktning. Med ombesiktning. Helvetesjävlaskit   .
Inte vad jag behöver nu med utgifter som hopar sig. Brukar inte gnälla om pengar, men nu har det varit mycket i vår.

Badade hundar på kvällskvisten, vilken värme. 30 grader i skuggan, och 25 grader vid 20:30. Magiskt!

Sen hem och rensade 15 liter kanonfina jordgubbar och fryste in (hann äta en hel del - älskar jordgubbar!) till sylt till vinterns saffranspannkakor och rabarberpajer. En sån lyx att kunna plocka fram ur frysen!

Nu går första semesterdagen mot sitt slut, och jag är nöjd och uppbränd då jag låg i solen och lyssnade på en ljudbok som var så bra så jag glömde tiden!

Av Maria - Onsdag 26 juni 22:34

... igen:

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards