Livet på landet

Alla inlägg den 23 juli 2023

Av Maria - 23 juli 2023 22:51

... och jag hade bjudit in till Tack-för-uppvaktningen-firande.

Väldigt noga med att detta inte var något födelsedagsfirande utan bara ett stort TACK från min sida.

Men mitt i semestern och med ganska kort varsel var det inte helt lätt att samla alla närmast sörjande, såklart. Vi blev till sist en tapper skara på 10 personer (mig och familjen inräknad) och det var så mysigt!

Vädergudarna var med oss, och efter att ha fått sätta om partytältet några gånger stod det stadigt (det är lätt att inte tänka på att det alltid blåser i Rocknö).

Vi började med fantastisk god vit Sangria, lite plock och en presentationsrunda, därefter mera Sangria. Sen en tipsrunda med frågor om mig som Katta författat och när vi gick igenom svaren blev det många glada skratt.

Medan vi roade oss och drack Sangria fixade tjejerna och Filip med maten, som blev jättegod! Potatisgratäng, grönsaker tillagade på murikkan, grillat kött och kallskuren marinerad kycklingfilé och såser - bea och tryffelmajjo och framförallt Filips fantastiska whiskysås som verkligen är MAGISK   !
Till det också sallad och bröd.

Efter maten hade Clara snickrat ihop ett musik-quiz som inte var det lättaste men fantastiskt roligt. Lätt att känna igen musiken, svårare att minnas vad låten och artisten hette   .

Sen kaffe och tårta, mera babbel och skratt.

Stort tack till alla er som kom (trots kort varsel); Christina, Vickan, Katta och Mats och Jeanette och Yvonne! Stort tack också till mina bästa; Sofia, Clara och Filip som plockade och servade och fixade med maten, så jag kunde njuta av dagen utan att behöva fixa all markservice - ni är bäst!

Av Maria - 23 juli 2023 22:35

... och korvgrillning i Sandvad. Börjar bli en god vana   .

Härligt gott och en fin kväll.

Fina lapphunden Inka var också med, såklart.

Skulle ha varit gott med en korv!

Av Maria - 23 juli 2023 22:33

... åker vi med jämna mellanrum.

I fredags slank vi dit ett par timmar, malleflickorna och jag, mellan skurarna.
Tränade lite allt möjligt, men också på lilla stegen. Johnny har tagit Vinna över lilla stegen en hel massa gånger - maken till hund med dålig bakbenskontroll har sällan skådats.

Vi fortsätter med lilla stegen en stund till, för ju mer vi tränar, desto bättre blir hon   .

Än har vi inte varit uppe på stora stegen, men det kommer!

Och så avrundar vi med lite passivitet. Inte så svårt när det är bara vi på klubben   .

Av Maria - 23 juli 2023 22:29

... slamma stall när vädret tillåter.
Inte så skoj, men nödvändigt.

Sätter på autopiloten och lyssnar på en ljudbok och kör en hink i taget   .
Bara att kämpa på!

Av Maria - 23 juli 2023 22:26

... i Grisslehamn is da shit! Vilket ställe!

Jag fick en övernattning för 2 personer inkl trerättersmiddag av familjen i födelsedagspresent.
Jag bokade in denna 19-20 juli, och även en tripp med Eckerölinjen den 19, innan incheckning till hotellet.
Vännen C hängde med, och i strålande väder åkte vi båt från Grisslehamn till Eckerö och tillbaka i strålande solsken (hemma hann det regna 31 mm under dagen ?)   .

Fantastiskt trevlig resa, träffade på både kända vänner och okända vänner.

Efter bubbel och räkmacka och lite tax-free shopping kom vi tillbaka till Grisslehamn och checkade in på hotellet. Öppnade en flaska bubbel och babblade lite innan det var dags för trerättersmiddag som var kanon!

Mätta och belåtna var det dags för spa. Bubbelpool och varm utepool fram till 22, jättehärligt   !

Vi somnade ovaggade och vaknade lagom till frukost nästa dag.

Hotellfrukost - och vilken frukost   , bland de bättre jag ätit!

Vi slappade en stund på rummet och tog en kaffe i foajén innan vi åkte hemåt. Vilket härligt hotell!

Hit återvänder jag gärna   !

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards