Livet på landet

Alla inlägg under juni 2024

Av Maria - Torsdag 20 juni 23:52

... igen!

Av Maria - Torsdag 20 juni 23:51

... till er alla!

Av Maria - Onsdag 19 juni 22:33

... igen. Hos Sofia. Den här gången blir de 4 veckor imorgon och har börjat kravla ur kisselådan och undersöka närmiljön. Sivan håller fortsatt koll och bär dem tillbaka om de blir för övermodiga!
Skulle kunna sitta hur länge som helst hos de
här små underbaringarna!

Av Maria - Onsdag 19 juni 22:28

... ikväll.
Trots att jag har världens bästa hund, så har jag inte motivation att träna. Så ledsamt.

Tur att jag har Eva och Mia som peppar, vi ska ses på klubben söndag morgon för att träna på ingång på planen, attityd och bubbla.

Platsliggning med skott. Lugnt och fint.
Vinna fick springa budföring med skott på tillbakavägen. Gick finfint!

Pirran fick vara med och kolla läget!

Av Maria - Onsdag 19 juni 22:23

... idag.

Fotbad, omhändertagande av tassar och fint lack, och även naglarna.

Fint och håller ungefär en månad, inget nagelflag eller annat.

Så värt!

Av Maria - Måndag 17 juni 21:30

... igen. Försöker komma in i rutinerna igen.

Av Maria - Måndag 17 juni 21:00

... igen.
Visst har jag sagt att jag jobbar på Good enough? Lättare sagt än gjort.

Igår var det läge för gräsklippning.

Så himla härligt - och fint - när det är klart.
Tar ungefär två timmar, trots att jag kör åkgräsklippare - att klippa allting. Ska jag putsa till det riktigt är det ytterligare två timmar med trimmern, men det är där jag försöker dra in lite på arbetstiden.


Med en ljudbok i öronen är det ändå helt ok.

Hoppas det håller sig fint till midsommar nu!

Av Maria - Söndag 16 juni 22:53

Ute med hundar, och sen sedvanlig fika med pappsen, som var pigg idag. Så roligt!

Hade tänkt stanna till och träna på STC på vägen hem, men ändrade mig och åkte hem och njöt av solen istället.
Blomplockning med hundarna:

Ett glas överblivet bubbel sen igår, spetsat med lite frysta hallon, i solen och med en bra ljudbok i öronen.

Ett så underbart avslappnat sätt att tillbringa en försommarsöndagseftermiddag!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards