Livet på landet

Alla inlägg den 22 maj 2024

Av Maria - Onsdag 22 maj 23:40

... visade sig så vackert på kvällskissen med hundarna ikväll.
Så tjusig!

Av Maria - Onsdag 22 maj 23:39

... har jag streamat på Netflix ikväll.
Någon på sociala medier som tipsade om den, och som var helt betagen i den:

Fantastisk film med fantastiska skådespelare och många bottnar. Kanske aningens för djup för mig, visst var den bra, men inte bäst.

Enligt mig.

Av Maria - Onsdag 22 maj 23:36

... bad jag min hemmaveterinär - Distriktsvet - om idag. Skickade röntgenresultat och journalkopior till dem, och vips ringde en veterinär upp mig, och bekräftade att det inte såg bra ut.

Hon tipsade mig om Librela, en injektion mot ledsmärta, artros mm och som brukar ha en god effekt för det mesta. Dessutom brukar man se effekten så gott som direkt.

Jag sa nej direkt, sen backade jag och sa att jag ville kolla med familjen ( = dottern som ger detta till Pirris bror) och när jag pratat med henne ringde jag tillbaka och sa att jag ville prova. Jag vill absolut inte hålla på och trixa för min egen skull (trots att det kanske är just vad jag gör   ) men vill gärna ändå ge henne alla chanser. Den här sprutan kommer inte att laga henne, däremot förhoppningsvis göra henne smärtfri under en tid framöver.

Hämtade infektionsvätskan idag, och 960 kr fattigare ska jag imorgon till DSV för att få hjälp med injektionen.

Håll nu alla tummar!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards