Livet på landet

Direktlänk till inlägg 25 maj 2009

Wille...

Av Maria - 25 maj 2009 22:41

... har jätteont i fossingarna. Har ätit en kur Metacam och är bättre vissa dagar och sedan sämre igen. Ikväll har jag haft ute hovslagaren igen som tog av skorna och verkade ner tårna, men nu är han riktigt eländig, Willeponken. Har ringt veterinären på telefonsvararen och hoppas få kontakt i morgon bitti, få se om han kan ge honom någon mirakelkur.

Det är så fruktansvärt att se honom ha så ont. Nu får han (och Edwin också, såklart) stå inne på mjuk torvbädd hela natten, och Wille tillsammans med en tapp torrhö... Lilla gubben - vad är det här för liv? Så bedrövligt...

Här Wille den sommaren han kom till oss - rund och go och fångfri:

Tjurig och envis - precis som en shetlandsponny ska vara - och han slängde av ungarna för varv. Men ett hjärta av guld har han, vår lilla maskot. Och tänk så mycket roligt tjejerna har haft med honom - och så mycket de har lärt sig på honom. Här framför vagnen - som han älskar:

 
 
Susanne

Susanne

26 maj 2009 19:20

Hoppas Wille blir fri från sin fång! Usch, inget kul när de är sjuka;-( Jag har för mig att jag läst nån gång att foderjäst (? heter det så?) ska kunna hjälpa vid fång? Nåt du känner till?

http://web.telia.com/~u26108410

 
Helena

Helena

26 maj 2009 19:38

Ojojoj,
vi håller tummar och tår för att lille Wille snart blir bättre! Shettisarna drabbas ju lätt av den där lömska sjukdomen....
Puss på mulen till den söta grabben!

http://pudelfnatt.wordpress.com

 
Ingen bild

Susanne

26 maj 2009 19:39

Vad tror du om dom här skorna:
http://www.imprintshoes.co.uk/laminitis/laminitis_the_condition_and_treatment.htm

Finns dom i Sverige?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 17 maj 22:09


... från maskrosor, laddat batteri för trimmer och för gräsklippare, såptvättat större delen av pooldäcket och burit fram lite utemöbler.Nu börjar sommarsäsongen och nog finns det massor att göra innan allt är på plats. ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:09

... idag.Clara och jag åkte iväg efter jobbet, alltid lika roligt även om man saknar en del knallar från år till år, men å andra sidan kommer det ju nya!Marknaden kommer till Tierp två gånger per år, maj och oktober, med allt från korv, ost, cocosbol...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:04


På riktigt! Som jag njuter av denna värme efter den här långa vintern! Lövsprickningens tid, måste väl ändå vara den bästa på hela året (även om alla årstider har sin tjusning). ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 07:00

... ser inte ut att vara den bästa. Jag pratade med ortopeden igår, då jag inte tyckte att jag fått riktiga hemgångsråd - mer än medicinen - när det gäller hennes fysiska aktivitet. Då hade han hunnit titta som hastigast på röntgenbilderna, och s...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:22


Men nu har väl Åkesson skitit i det blå skåpet i alla fall?Har skummat de två Kalla Fakta avsnitten om SD:s Trollfabrik. Nu går han ut i media och slår tillbaka mot media med full kraft och påstår att det är ett skämt?Självklart är han inträngd ...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards