Livet på landet

Alla inlägg den 26 maj 2024

Av Maria - Söndag 26 maj 22:52

Av Maria - Söndag 26 maj 22:31

... och cykling 8 km med Vinna på bedrövligt underlag. Nysladdad sprängsten var ett helsike att cykla, än mindre att springa i. Rundan som vanligtvis tar 45 min tog nu nästan 1,20. Fy tusan!

Hem, frulle och Nyhetsmorgon.

Sen på gräsklipparen igen. Bara att inse att säsongen är i full gång nu. Trimmade det mesta igår, men inser att jag kommer att behöva dra ner på trimningen innan jag kommer att kurka ur helt. Lagom får helt enkelt bli ok. Lättare med klippningen idag när man klippt en gång tidigare.

Så jäkla nöjd när det är klart. Nästan som en green på en golfbana. Och med en ljudbok i öronen (den här gången Långfredagen av Sarenbrandt/Bergfeldt, som dessutom är bättre än föregångaren, Födelsedagen) går det som en dans!

Av Maria - Söndag 26 maj 22:23

... som, tro det eller ej, är en av mina favvorestauranger, blev jag bjuden på ikväll av tjejerna.

Gävle och mat på lokal igen alltså, vilken lyx!

Plätt-mätt igen, alltså!

Tack tjejer för en härlig middag!
Så glad att just ni blev mina fina barn!

Av Maria - Söndag 26 maj 22:19

Hälsade på mamma i Askelunden när jag hade söndsgsfikat med pappa.

Så glad att hennes bästis i livet, tillika granne och dagmamma-kollega, nu får vila intill henne i Askelunden, och hoppas de chillar runt tillsammans i himmelen!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards