Livet på landet

Direktlänk till inlägg 15 september 2013

Tränat rapport light...

Av Maria - 15 september 2013 23:33

... har vi gjort den här veckan.


Johnny och jag var ut med Yksi och Blixten i början på veckan, korta sträckor, för att testa Yksan, som är lite si och så när det gäller rapporten. Men hu vad det gick undan. På tre skick fick hon gå efter Blixten och jädrar vad det gick. På det tredje skicket - med förlängning - bedömde jag att hon hade så himla mycket motivation att hon skulle kunna gå första. Och det gjorde hon, med den äran. Jätteroligt att se henne springa så, och att hon tyckte det var roligt. Lite överraskande också, faktiskt. På ett positivt sätt.

Vi började med frispår från A till B, och när hundarna gått till B förlängde jag A till A-. Under tiden de sprang till mig gick Johnny till C, och jag stannade kvar på A-. Sen skickade han dem till mig igen. Och som sagt, jisses vad det gick undan. Riktigt roligt.


Sen var Sofia och jag ut i onsdags kväll, med Isa och med Blixten (som fick träna på stationsarbete, för hon fick ligga på A med mig ända tills alla hundar gått till D, då fick hon springa dit och sen tillbaka till A till mig när de andra sedan gick ner med hundarna). Med var också Lisa, Lena och Kvittra (som i helgen tävlde lkl rapport och klarade uppflyttning till högre - bra jobbat & stort grattis!) och Ukraina med Marita och Magdalena. Alla hundarna gick med den äran - även här korta sträckor då båda bc:arna är unga och hyfsat orutinerade - så alla fick möjlighet att lyckas fint. Och även Blixten skötte sig förhållandevis - förhållandevis - bra.

Jätteroligt även här, för alla var glada och nöjda.

(Kanske bör nämna att på vägen till bebisrapporten stannade vi så Blixten fick köra ett uppletande på 3 föremål gånger 2, så hon inte skulle tycka det var alltför tråkigt att ligga och träna stationsarbete. Och hu så roligt hon tycker det är. Och - peppar, peppar - både ljud och tugg har blivit bättre... men än törs vi inte ropa hej...)


Har anmält Blixten till ett antal rapporttävlingar, men går samtidigt i väntan på att hon (och även Yksan) ska börja löpa närsomhelst, så vi får se var vi kommer med och när hon kan. Funderar också på att kanske klämma in ett elitspår - om man nu kommer med - innan vintern. Om det funkar.


Så - lite hundträning har det blivit mellan jobbpassen även denna vecka, som tur är   .

Tycker jag och hundarna...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 17 maj 22:09


... från maskrosor, laddat batteri för trimmer och för gräsklippare, såptvättat större delen av pooldäcket och burit fram lite utemöbler.Nu börjar sommarsäsongen och nog finns det massor att göra innan allt är på plats. ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:09

... idag.Clara och jag åkte iväg efter jobbet, alltid lika roligt även om man saknar en del knallar från år till år, men å andra sidan kommer det ju nya!Marknaden kommer till Tierp två gånger per år, maj och oktober, med allt från korv, ost, cocosbol...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:04


På riktigt! Som jag njuter av denna värme efter den här långa vintern! Lövsprickningens tid, måste väl ändå vara den bästa på hela året (även om alla årstider har sin tjusning). ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 07:00

... ser inte ut att vara den bästa. Jag pratade med ortopeden igår, då jag inte tyckte att jag fått riktiga hemgångsråd - mer än medicinen - när det gäller hennes fysiska aktivitet. Då hade han hunnit titta som hastigast på röntgenbilderna, och s...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:22


Men nu har väl Åkesson skitit i det blå skåpet i alla fall?Har skummat de två Kalla Fakta avsnitten om SD:s Trollfabrik. Nu går han ut i media och slår tillbaka mot media med full kraft och påstår att det är ett skämt?Självklart är han inträngd ...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards