Livet på landet

Alla inlägg den 30 januari 2023

Av Maria - 30 januari 2023 15:40

...sägs det att den här veckan är, veckan före lön i januari (även om lönen för de flesta säkert har trillat in på kontot nu).


Själv har jag precis betalat en elräkning för december på nästan 11 tkr    vilket jag aldrig någonsin varit med om tidigare. Att det bundna elavtalet gick ut samtidigt som elpriset skenade och det var några dygn med rejäl kyla gjorde ju inte saken bättre. Jag kommer inte att klaga (just nu iaf) på min elförbrukning då jag är privilegierad nog att ha halva stalltaket med solceller, vilket är en enorm hjälp åtminstone under sommarmånaderna   .

Nu är det inte med anledning av elräkningen som min lunch såg ut så här idag, utan bara för att jag skarp-gillar ugnsrostade rotfrukter (i det här fallet morötter , palsternacka och sötpotatis) tillsammans med lite dip   !


Av Maria - 30 januari 2023 09:26

...har jag fått, att läsa den här boken:

Jag är en utpräglad känslomänniska och går ibland rent på instinkt utifrån mina känslor, medan jag med facit i handen kanske borde ha stannat upp - gjort en halvhalt, som man säger i hästvärlden - andats och tänkt efter, innan jag agerat.

Vi får se om den här boken kan hjälpa mig med det    ?

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards