Livet på landet

Alla inlägg den 4 februari 2024

Av Maria - Söndag 4 feb 00:27

... roade jag mig med när pappa åkte tillbaka till boendet.

Körde ett pass på STC innan jag åkte hem och kissade hundarna i ishalkan.

Blev färdig kålpudding från Ica till middag, lite trist men helt ok.

Hade lite mat jag behövde ta rätt på så jag slängde ihop en lasagne (av ragun jag gjorde igår) och en potatisgratäng som fick stå i ugnen när jsg sedan slog på Mellons deltävling no 1.

Den långkokta ragun blev mycket god och smakrik, åt den igår med pasta, idag gjorde jag lasagne och sen har jag fryst in två stora burkar för kommande behov.

När jag ändå var i farten slängde jag ihop en ananaspaj, gjorde den på färdig smördeg istället för pajdeg men vet inte om det blev så lyckat.
Får prova imorgon.

Blev snejsigt med allting så jag småslocknade lite i soffan efter Mellon...

Av Maria - Söndag 4 feb 00:17

... eller gikt som det heter, hade pappa fått idag.
De ringde mig från boendet och sa att de behövde skicka honom till jourmottagningen på orten för han hade så ont.
Jag mötte upp honom där, och mycket riktigt så diagnostiserade läkaren honom med gikt, som är en rejäl inflammation i tåleden.
Han har nu fått antiinflammatorisk cortison för att häva det, och fick åka tillbaka till boendet igen på kvällskvisten.

Vilken tur att det inte var något värre!

Kan väl också säga att väntan på en jourmottagning (även om det gick skapligt fort den här gången, ett par tre timmar) och väntan på att färdtjänsten ska komma, inte är mina bästa grenar.

Men vad gör man inte.
Jag och min far.

Av Maria - Söndag 4 feb 00:10

Ute med hundarna på eftermiddagen och ville aldrig gå in, hittade t o m lite barmark i skogen!

Och så vårens (?) första ute-kaffe!

Underbar eftermiddag , plus 5 grader och sol!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards