Livet på landet

Direktlänk till inlägg 13 juli 2009

Ässi löper!

Av Maria - 13 juli 2009 10:57

Äntligen!

Men helt okomplicerat blir det inte iaf... såklart. Även om hon har löpt klart till SM i slutet på augusti, så är risken för efterdyningar stor... Men det är smällar man får ta. Eller den dagen, den sorgen:) Såklart man hade önskat att just en sån tävling som SM skulle ligga så långt som möjligt MELLAN två löp, men man kan inte få allt...

Positivt är att vi slipper fundera över om vi ska ge henne p-piller eller p-spruta - det hade varit kluvet! Kruxigt är att hon kommer att få genomföra sin korning (mentaldelen) UNDER pågående löp. (För visst har jag väl berättat att vi lyckats komma med på en korning den 24/7?) Vilket kanske ändå är bättre än att genomföra det direkt EFTER löpet - jag vet inte? Vi har den uppfattningen att Ässi är sitt vanliga jag under löpet, men är något sårbarare de närmaste veckorna efter löpet. Vi får se, nu är det inte mycket att göra åt det, vi tutar och kör och så blir det som det blir.

Och håller tummarna för att alles går bra, såklart.

 
 
Ingen bild

Anna

13 juli 2009 20:00

...men vad tur att löpet kom nu och inte precis under SM.
Syster Olga var som bäst strax innan löp och under löp. Då var hon taggad till tusen. Så vi får hoppas att Ässi är lika.

 
Susanne

Susanne

16 juli 2009 21:29

Håller med Anna, skönt att löpet kom nu så det blir SM-start iaf!!

Vart är korningen? Är det den i Härnösand eller mer lokalt? Hade varit kul att komma och kika men lite långt att åka till Härnösand;-)

http://web.telia.com/~u26108410

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 17 maj 22:09


... från maskrosor, laddat batteri för trimmer och för gräsklippare, såptvättat större delen av pooldäcket och burit fram lite utemöbler.Nu börjar sommarsäsongen och nog finns det massor att göra innan allt är på plats. ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:09

... idag.Clara och jag åkte iväg efter jobbet, alltid lika roligt även om man saknar en del knallar från år till år, men å andra sidan kommer det ju nya!Marknaden kommer till Tierp två gånger per år, maj och oktober, med allt från korv, ost, cocosbol...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:04


På riktigt! Som jag njuter av denna värme efter den här långa vintern! Lövsprickningens tid, måste väl ändå vara den bästa på hela året (även om alla årstider har sin tjusning). ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 07:00

... ser inte ut att vara den bästa. Jag pratade med ortopeden igår, då jag inte tyckte att jag fått riktiga hemgångsråd - mer än medicinen - när det gäller hennes fysiska aktivitet. Då hade han hunnit titta som hastigast på röntgenbilderna, och s...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:22


Men nu har väl Åkesson skitit i det blå skåpet i alla fall?Har skummat de två Kalla Fakta avsnitten om SD:s Trollfabrik. Nu går han ut i media och slår tillbaka mot media med full kraft och påstår att det är ett skämt?Självklart är han inträngd ...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards