Livet på landet

Direktlänk till inlägg 12 april 2010

Helgen som var...

Av Maria - 12 april 2010 19:24

... innehöll allt möjligt.

Jobbade hela lördagen med visningar både på bostadsrätt och villa. Jätteroligt tycker jag, att träffa folk och knyta kontakter.

" Hur känns det att jobba på helgen då?" frågade säljaren av villan.

"Vaddå jobba?" svarade jag, "det här tycker jag bara är roligt!"

Än så länge, iaf. Och det är sant. Det är såååå roligt att träffa nya människor!

Hann med en fika och en härlig pratstund hos goda vänner mellan visningarna också, och en bit mat (tur jag hade   ) innan det var dags att dra vidare.

Sen var det hem till familjen, en bit god mat och softa i soffan.

Söndagen överbemannades jag av vårkänslor - SOLEN SKEN!

Satte genast igång att plocka ur fönster och duscha blommor och tvätta fönster. Och hos oss som bor i ett gammalt hus på landet, är detta ett JÄTTEgöra. Vi har iofs inte innanfönster, men väl gamla, kopplade delbara fönster (som av nån anledning genererar en hysterisk uppfödning av flugor under vissa delar av året) som ska tvättas INNANFÖR, UTANPÅ och EMELLAN. Och när man tycker sig vara klar, och stänger igen (ja, just ja, skruvmejsel är ett måste!), nog fasiken är det nån liten rinning eller död fluga man missat nånstans...

(HUR kunde man frivilligt flytta ifrån ett hus medvändbara isolerfönster?)

Därför räcker det MYCKET gott att ta en våning i taget. Och i helgen var det alltså nedre botten som fick sitt.

Men när allt är klart - fönstren skinande rena, blommorna duschade och nyplockade och vårgardinerna framtagna - ja då är det bra härligt   !

Då blev det hundpromenad i solen med sambon och en kopp kaffe mot husväggen... och dagen var fulländad!

 
 
Ingen bild

Cicki

14 april 2010 21:50

Om man får så mycket energi som mäklare så kanske jag ska skola om mig???? ;)

 
Ingen bild

Maria

14 april 2010 23:02

JA gör det - och kom och jobba med mig:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:22


Men nu har väl Åkesson skitit i det blå skåpet i alla fall?Har skummat de två Kalla Fakta avsnitten om SD:s Trollfabrik. Nu går han ut i media och slår tillbaka mot media med full kraft och påstår att det är ett skämt?Självklart är han inträngd ...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:17

... idag med Pirripirran.Efter det förmodade diskbråcket i höstas, har hon inte återhämtat sig riktigt. Inga cykelpromenader, inga längre promenader, då blir hon smärtpåverkad.Har tappat muskler och styrka i bakdelen och lyfter ofta på ett bakben, tr...

Av Maria - Måndag 13 maj 15:08


... idag, som vi sa farväl till dig i Vendels kyrka.Så vackert. Saknar dig fortfarande varje dag    ...

Av Maria - Måndag 13 maj 11:39

... från hell, har tagit mig i besittning.   Började i torsdags med lite halsont och värsta raspiga whiskey-rösten. Fortsatte sen, inga andra symtom. Förrän igår - söndag. Då satte snuvan igång, och en jobbigt hosta (fick ta slemlösande). Ingen f...

Av Maria - Söndag 12 maj 23:13

... idag. Samling kl 9 vid klubbstugan.Ett gäng tappra ekipage var med, tre sökhundar med förare och resten spårekipage (6 st) rullade ut i skogen. Söket vallade ruta och vi andra la spår och snitslade uppletanderuta. Gick bort till sökbanan sen, någ...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards