Livet på landet

Direktlänk till inlägg 30 april 2010

Prylagalen...

Av Maria - 30 april 2010 12:00

... vet jag inte om jag kan kalla mig, kanske något lite. Ibland.

Tänkte iaf att jag skulle uppdatera min gamla Sony Ericsson till en ny HTC Desire:

  

Å holy moses vilken soppa. För det första går jag och instruktionsböcker inte ihop - jag vill kunna SJÄLV och PÅ EN GÅNG!

Och då var den här telefonen LIITE överkurs, kan jag säga på en gång. 

Det här var för mig - och är - teknikens under på hög nivå. Detta sammantaget med att jag inte tycker om att läsa instruktioner så kan ni förstå resten. Det tog en halv dag nästan innan jag ens visste hur jag SVARADE i telefonen. Undrar just hur många samtal jag kopplade bort... För att inte prata om hur jag gör när jag RINGER upp någon (det blev många busringningar, kan jag lova   ).

Eller skickar meddelanden. Eller hittar kontakter. Eller skriver på tangentbordet (nu är det slut med sms-tumme:).

Jag förstår mig fortfarande inte på den och jag har fortfarande inte läst några instruktioner. Kanske måste ta skeden i vacker hand och göra det...

Men nu kan jag iaf svara i den när den ringer...

 
 
Ingen bild

Cicki

2 maj 2010 10:51

Håller med dig. Själv uppdaterade jag mig med en Xperia Sony Ericsson och det tog två dagar innan jag kunde ringa en kontakt från kontaktboken. Min instruktionsbok finns i telefonen och den har jag ännu inte ens letat upp. Det går bättre och bättre men man tror ju att nymodigheter ska göra saker lättare men det verkar inte så....

 
Susanne

Susanne

7 maj 2010 17:42

SKOJ med en ny telefon! Jag är likadan, skyr instruktionsböcker som pesten;-) Hoppas du kan använda telefonen nu?

http://www.k9s.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Söndag 5 maj 18:12

... idag.Krattade och krattade, lyssnandes på ljudbok eller pratandes i telefon (thank god for i-pads), med en paus för en lunchfika på Strömsbergs café med vännen C.Härligt och mysigt, som vanligt. Tömde väl kärran en sisådär 6-7 ggr innan d...

Av Maria - Söndag 5 maj 18:08


... till landet, kompisar!Mina hundar var väldigt nyfikna! ...

Av Maria - Lördag 4 maj 19:42


... idag, tyvärr 0,5 p från uppflytt. Så jäkla surt.7 appellspårhundar till start, 4 bröt. Antingen hittade de inga spår, eller inga pinnar. Måste ha varit jättesvåra förhållanden!Jag drog startnr 7 och fick alltså sista spåret. Två ekipage före mig ...

Av Maria - Fredag 3 maj 21:59


... var ordet.Dessvärre inte alla människor förunnat. Medan andra fått för mycket. ...

Av Maria - Fredag 3 maj 21:58


Underbar tid, det här, älskar våren!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards