Livet på landet

Alla inlägg under april 2010

Av Maria - 12 april 2010 19:15

... har varit fantastiskt rolig. På alla sätt.

Veckan började med att jag fick skriva ett förmedlingsuppdrag - mitt första, btw - på en fastighet för 3,5 milj i utgångspris. Weeeiiio.

(Vad gör man nu tänkte jag, novis som man är - tar man i hand och tackar säljaren, eller bjuder man på skumpa? Det senare var dock inte att tänka på då jag inte har något skumpalager på kontoret och dessutom är det nog inte så lämpligt att köra bil efter intaget förmedlingsuppdragsfirande - så det fick bli ett fast och rejält handslag och ett tack! Och jag tror kunden var rätt nöjd med det...)

  

Veckan slutade också med att jag fick bud på begärt pris på en av visningarna!

Och blev jätteglad - och tänkte: Vad gör man nu? Tar i hand och tackar, eller? Och just det gjorde jag, och bad spekulanten gå hem och tänka igenom saken, så lovade jag höra av mig på måndagen igen.

  

Däremellan hände också såklart en massa roliga saker. Massor av spännande människor med olika bakgrunder och förutsättningar som kommer in eller ringer...

Vilket fantastiskt jobb jag har förmånen att få syssla med   !

Av Maria - 11 april 2010 10:06

... i benet har Älskahunden. Och inte är det något som kommer att gå över med antibiotika.

Efter veterinärbesöket i veckan har hon bara blivit värre - förmodligen efter undersökningen - så nu har hon fått koppelpinkat under helgen bara.

Blir till att ringa veterinären direkt igen måndag morgon.

Stackars liten... (Och matte lider...)

Av Maria - 8 april 2010 20:11

... har man om man jobbar på Mäklarcentrum.

  

Så pass att det är svårt att slita sig och gå hem när det är dags...

Det bådar gott!

Av Maria - 8 april 2010 20:01

... med Älskahunden idag. Tycker hon blivit bättre i den långdragna hältan, men igårkväll när husse varit på promenad med henne och hon snusat på soffan en stund och sen skulle upp och hoppa - nog    haltade hon igen.

Höger bak.

Och vi har inte sett att hon gjort sig illa, däremot har hon ju farit som en vilde i snön hela vintern - efter pinnar, utan pinnar, på ridturen och bara ändå. för att hon kan. Och vill. Överansträngning kanske, har vi trott.

Fick en tid hos världsbästa herr och fru veterinär Eksell idag, och fick konstaterat feber och förmodligen någon infektion.

Antibiotika, 2 x 2 i 10 dagar. Suck. Tur vi kom iväg iaf.

Och bara promenerande och inget motionerande. Tur hon har en hel gård att strosa på...

(För vild som vanligt är hon ju, mallefröken som hon är...   )

Av Maria - 6 april 2010 20:17

Ja, av både dator och bredband. Vilken skillnad!

Byte till en Dell Pentium 4:a (?) och 6-8 mbit istället för 1,5 - 2 mbit.

Jisses.

(För er som inte vet, kan ni kolla hastigheten på Bredbandskollen.)

Man surfar sig numera genom cyberspace på 2 röda, istället för att åka SJ klass II.

Härligt, men farligt. Och så mycket roligare...


Av Maria - 6 april 2010 20:12

... och det känns. I natt kommer jag att somna ovaggad - jag lovar!   

Fullt ös medvetslös från morgon till kväll - drop-in-besök av potentiella kunder, vanligt folk med frågor, kompisar, konkurrerande kollegor:) och före detta kollegor. Jisses vilken rusch. På detta en visning på eftermiddagen och en sväng runt den lokala bygghandlaren för att inköpa hyllor och konsoller till det nymålade köket (på kontoret) och som grädde på moset mitt allra första EGNA förmedlingskontrakt!    Och det tackar vi såklart alldeles extra för!

Nu är jag igång!

Av Maria - 5 april 2010 15:49

  

Årets första, på påskafton. Nu börjar eländet igen.

Johnny skulle ut och spåra med Ässi, och vid påsläppet ligger en huggorm och solar... Fy j*%#a f*^§#n!

Den här gången hann han se ormen i tid, så det var ingen fara, men

nu blir det till att hålla ögonen öppna när solen skiner...

Av Maria - 4 april 2010 20:15

  

Ja, då var det påsk igen!

Långfredagen tillbringade jag på nya kontoret, röjde en del efter invigningen - och sen jobbade jag! Och jobbade! Och det var hur kul som helst!

  

Påskafton tillbringades ute i solen och 10 plusgrader. Påskgodis i en stor skål, en god bok i knäet och solen i ögonen. Underbart.  På det var det påskfest hos goda vännerna V & R i Örbyhus. Där blev vi bjudna på västa påskbuffén och drack vin i massor. Jättetrevlig kväll - som också kändes dan efter... (läs idag:).

Idag har det inte blivit så mycket gjort. Bella och jag har varit och hälsat på en av mina bästa vänner som var hemma hos sina föräldrar över påsk. Jättekul, både att träffa henne och hennes föräldrar. Blir inte så ofta...

Sen blev det helgens första påskmiddag här hemma, Jansson, ägg, lax och prinskorvar i mängder. Så nu räcker det med påskmat för en stund...

Nu blir det TV och slappa i soffan. Ässi är fortfarande inte bra i sitt bakben, ska ringa veterinären den här veckan så vi får kolla upp vad det kan vara.


Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards