Livet på landet

Alla inlägg den 12 november 2010

Av Maria - 12 november 2010 20:39

... lever rövare så fort hon får en chans. Och det ser hon till att få - hela tiden.

Precis så busig som en 12-veckors mallevalp ska vara, antar jag. Röjer och plöjer. Överallt, gärna samtidigt.

Nu har hon precis slaktat en dun-toffla på Sofias rum, vilket innebär att flyger dun-fjun över hela övervåningen. Som hon har ruskat - efter slakten...

Jättekul, tycker Blixtra, som för övrigt varit med mig på jobbet nästan hela veckan, och sköter sig bättre och bättre. Ja, med människor och miljö. I övrigt har hon väl ätit upp en och annan sladd (som lyckligtvis inte satt i kontakten) och haft lite andra hyss för sig. Hon har under veckan som gått lärt sig ligga på kommando - om inte det är för mycket störning runtomkring, vill säga. För då är det lite si och så... men vad kan man begära?

Världsbäst är hon iaf, och mattes hjärta...   (precis som de andra, men kanske lite extra...:)

Av Maria - 12 november 2010 20:37

  

... fick vi ställa in i helgen. Skulle ha åkt dit med bästa-kompisar men så blev sambon sjuk. Mittialltihopa. Elände & skit. Men med över 40 graders feber i dag hade inte ens jag hjärta att proppa i honom alvedon och ta med honom.

Så - suck. För det här hade jag sett fram emot. Men vi får ta det en annan gång i stället...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards