Livet på landet

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Lillasyster...

Av Maria - 2 maj 2012 22:23

... är född.

 

Någonstans i bild är hon - men vi vet inte var och inte vem hon är. Vi låter dem växa på sig en stund, och åker sen och tittar så fort det är möjligt. Som vi längtar. Och se så fina de är   !

Och fina, fina Ärtan...

Ändå känner jag i magen - gosh, vilket jobb: 11 mallevalpar. 8 hanar och 3 tikar.  Med allt vad det innebär. Och Camilla med en bäbis på dryga månaden, dessutom...

Hon lär ha fullt upp   i några vec kor framåt...

Hämta vår lillasyster får vi göra runt midsommar... Sen blir det - ytterligare - fullt ös i det lilla huset på landet...

 
 
Ingen bild

Eva

3 maj 2012 09:43

Grattis! Åh ..Tänk att få sitta och nosa på underverken:)

Maria

3 maj 2012 13:06

Längtar...

 
Ingen bild

Lena o pappa Atte

5 maj 2012 19:00

Vad fina dom är!!!
Blir alldeles varm när jag tänker på att "Atte gener" finns där!!
Spännande väntan för er!!!!
Kram

Maria

5 maj 2012 21:30

Ja, gissa om vi längtar... Så mysegosigt med valp igen (även om man också vet hur überjävliga mallevalpar kan vara;). Snart är det midsommar!! Kram till er också!

 
Ingen bild

Susanne

11 maj 2012 13:26

Åhhh Grattis till att ni snart har en lillasyster!! Så fina dom är<3
Visst är det jobbigt att längta;-) Även om det nog är bra oxå iom att då hinner man förbereda sig:-) Nästa vecka åker vi och träffar *lillebror* med syskon <3

Maria

11 maj 2012 17:42

Å så roligt! Att det blev en "Pippen" igen, och inte en "Ivar"? Vad avgjorde? Ska bli så kul (och jobbigt...) att ha valp igen...

 
Ingen bild

Sus

29 maj 2012 07:34

Här kommer ett sent svar;-)
Jag hade ju bestämt att jag skulle ha olika raser för varje ny hund, hur ska jag annars hinna ha alla hundar jag vill ha. MEN jag känner att jag vill nog inte leva utan vare sig holländare eller malle, de är verkligen hundarnas hundar <3 Så därför blev det en Pippen nu och sen (mycket, mycket) senare blir det en Ivar, jag kommer nog alltid att ha en hh och en malle tror jag;-)
Närmast på listan sen är: en till lancashire heeler, älskar rasen och måste bara ha en hane oxå; västgötaspets; mudi; wk; welsh corgi och sen får jag se om jag hinner några till!!

Maria

29 maj 2012 09:09

Det är rätt Sanne, man lever bara en gång!! Sen hittar man såklart favvoraser som man vill ha igen... Tror en tjej på vår klubb, Pia L, ska ha hh från samma kull som du. Bor i Älvkarleby. Kul för valparna att kanske kunna ses...

 
Ingen bild

Susanne

3 juni 2012 19:54

Ja, det vore skoj med ett kullsyskon i närheten!! Förhoppningsvis träffar vi på dom!

Maria

3 juni 2012 22:19

Alltid roligt med kullsyskon:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Onsdag 8 maj 09:41

Den första på ÅTTA ÅR! Riksbanken sänker styrräntan med 0,25 punkter! Yoiiihaaaaaouuu! ...

Av Maria - Onsdag 8 maj 08:15


... det var väl roligt, hurra!Inte ett dugg. 8 maj och full snöstorm! ...

Av Maria - Tisdag 7 maj 20:41


Brukar man inte säga april-väder?

Av Maria - Tisdag 7 maj 20:40


... is da shit!Så gott!

Av Maria - Måndag 6 maj 10:31

...tycks rent magisk!Med mallar i huset (hundar) har man blåmärken och bettsår hela tiden. Inte för att de är elaka, tvärtom, men väldigt lekfulla och väldigt högenergiska.På tävlingen i lördags fick jag mig ett bett i tumleden när jag skulle plocka ...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards