Livet på landet

Direktlänk till inlägg 10 maj 2013

Starten av årets tävlingssäsong...

Av Maria - 10 maj 2013 23:04

... kom av sig riktigt, riktigt rejält.

Surt som tusan, men jag antar att shit happens. Bara att bita ihop och komma igen.

Vi har ju varit ohyggligt förskonade från trassel, så kanhända var det dags nu?

 

Johnny, jag och mallarna åkte upp till Falu BK igårkväll med husvagn, hade en jättehärlig och trevlig em/kväll med lite lydnadspass, uppletande och trevlig middag med härliga klubbkamrater.

Idag var det så dags för tävling, högre klass rapport. Och visst är vi ringrostiga och borde naturligtvis ha tränat mycket mer på allting, men så är det väl å andra sidan jämt.

När - jag undrar bara när - känner man sig helt klar och färdigtränad för en täving?

Jag har då aldrig gjort det.

Vi började med samling kl 08, därefter platsliggning för rapporthundarna (en lägre, två högre och en elit).

Gick finemang. Ut till skogen, uppsamling och alla ekipage går ut till B, utom vi som är kvar på A.

Fick starttid på första hunden - elit - och när det börjar dra ihop sig, så händer ingenting. Och ingenting. Och nervositeten stiger. Blixtra var lottad som andra hund, och tidsmässigt förstår jag att hon gått när jag hör första skyttens skott. Och sen hörs inget mer. Och ingen hund dyker upp.

Ett sms kommer från Johnny: Jävlar, alla tre har vänt (elit och hkl-hundarna). Å vad surt.

Mycket hade jag förväntat mig skulle kunna gå åt pipsvängen, men av någon anledning inte rapporten...

Men så blev det, Blixtra  mötte hund på sträckan, gör en lov och fortsätter, kommer ner och passerar första skytten, men måste då ha kommit på att något var fel - och vänder åter till A. Istället för att springa till matten...

På det springer hund nr 3 förbi första skytten - och vänder också. Lägre hunden, som sedan ska gå sist, går ut 20 m och vänder tillbaka till A.

Så  - ingen mera tävling idag för någon av oss.

Men vi åker till Gävle på söndag och tar nya tag, och hoppas på bättre lycka då.

Och som sagt, shit happens. Vi tar nya tag   !

 
 
Eva

Eva

13 maj 2013 08:56

Vilken jätte prestation av bästa Blixten att fixa rapporten för som Nalle Puh säger "det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd"
Tänker på träningen: Ta och tänk tillbaks när du och bästa Blixten tränade och det kändes roligt och som allra bäst. Försök att träna så för det gav ju uppenbart resultat. Du tävlar lydnadsklass III och elit spår med en hund som inte fyllt tre år än!!!
Kram Eva

http://ethund.se

Maria

13 maj 2013 09:04

Tack för pepp Eva, du vet ju hur det känns... Ja, det är dags att sätta sig ner och rannsaka och reflektera lite, hitta nya vägar och nya roligheter. Klurar lite och återkommer... Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Söndag 19 maj 21:27

... börjar NU!Fick hjälp med poolfyllning igår (har egen brunn på tomten som bara används för att fylla poolen), mycket jobb med att montera ihop vattenpump, värmepump, chockklorera och få rätt pH, städa och städa. Så glad att jag får hjälp med detta...

Av Maria - Fredag 17 maj 22:09


... från maskrosor, laddat batteri för trimmer och för gräsklippare, såptvättat större delen av pooldäcket och burit fram lite utemöbler.Nu börjar sommarsäsongen och nog finns det massor att göra innan allt är på plats. ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:09

... idag.Clara och jag åkte iväg efter jobbet, alltid lika roligt även om man saknar en del knallar från år till år, men å andra sidan kommer det ju nya!Marknaden kommer till Tierp två gånger per år, maj och oktober, med allt från korv, ost, cocosbol...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:04


På riktigt! Som jag njuter av denna värme efter den här långa vintern! Lövsprickningens tid, måste väl ändå vara den bästa på hela året (även om alla årstider har sin tjusning). ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 07:00

... ser inte ut att vara den bästa. Jag pratade med ortopeden igår, då jag inte tyckte att jag fått riktiga hemgångsråd - mer än medicinen - när det gäller hennes fysiska aktivitet. Då hade han hunnit titta som hastigast på röntgenbilderna, och s...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards