Livet på landet

Alla inlägg den 12 maj 2013

Av Maria - 12 maj 2013 20:38

  ... har jag köpt för en del födelsedagspengar.

Så roligt, vi ska fixa verandan i sommar, så det här passade verkligen bra!

Stort tack till alla som hjälpt till...

  Vi invigde både möblerna och årets grillsäsong ikväll... och slog till med ett glas rött att dränka dagens hundtävlarelände i...

Av Maria - 12 maj 2013 20:23

... idag heller. Så surt.

Jag är nog ingen motgångarnas människa jag, ingen som triggas igång och får en överväldigande lust att komma igen, spränga gränser - eller visa de jävlarna    .

Nä, jag skulle tycka det var rätt ok att bara lägga mig ner och dö en smula, konvertera Bästa Blixtra (och kanhända mig själv också) till soffvarianten.

För en stund iallafall.

För i ärlighetens namn skulle jag nog inte vilja ha det så hela tiden. Men kanske en liten stund. Just nu.

Slicka lite sår och slappa.

För idag låg vi 13 p under på lydnaden för att erhålla en uppflyttning när vi var till Gävle BK för att tävla högre klass rapport. Så surt - är bara förnamnet.

Dessutom visade det sig att Bästa B hade sviter sedan Falu-tävlingen i fredags, och vem hade trott det? Jo, på första skicket från B till A ville hon inte alls gå ut. Bara sisådär 20 m. Sen kändes det tryggast att stanna. Och när husse marschade på igen, gick hon ut 30 m till. Sen fick han marscha på ytterligare en gång innan hon till slut gick iväg. Till mig på A kom hon på 3,04 och jag förstod ingenting. När vi tävlade lkl i höstas  gick hon samma sträcka på 2,19 (tror jag det var). Tänkte att hon varit ute och irrat eller nåt. När jag sen skulle skicka till C fanns ingen tveksamhet alls, tackochlov. Gick som en raket. Kommer sedan in på halvskaplig tid från C till A.

Dock hade hon rundat första skytten, om detta var medvetet eller inte kan jag inte säga, men frågan är om hon på något vis kopplat ihop händelsen i fredags och att hon vände efter första skytten, med detta?

Det får framtiden utvisa.

Med facit i hand gjorde Bästa B en jätteprestation idag när hon klättrade över obehagsbarriären och genomförde alla sträckor. All heder till mitt lilla malle-  .

Här pustar hon ut efter rapporten:

  Så vidare till Gävle BK, för uppletande (7,5-8, tugg och pip...) och platsliggning.

Där hon visade sig vara berörd av skotten. Enligt husse. Hon låg för 10-10 men kändes väldigt låg efteråt.

Lydnaden gick inte alls bra, nollade inkallningen (stannade inte) och i övrigt låg betygen mellan 6-9,5. Kändes rent uruselt. Och jättetrist, då jag tycker att hon börjat tagga till på lydnaden hemma. Men enligt dagens kvitto inte tillräckligt, uppenbarligen.

Så - 13 p fattades på lydnaden (och när man tänker på att det räckt med en 5:a på inkallningen - EN FEMMA! - blir man ju inte muntrare direkt...   

 

Inte heller blir man muntrare när sambon berättar att Bästa B går med hög svansföring igenom lydnadsprogrammet, när man själv tror att hon är halvvägs död av trötthet efter en lång tävlingsdag.

Det ställer lite på ända, om man säger så. Dags att tänka om och skaffa sig lite bra rutiner kanske?

Och komma igen - såklart   !

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards