Livet på landet

Alla inlägg den 13 oktober 2013

Av Maria - 13 oktober 2013 19:11

... gör vi ibland, när det trasslar till sig och blir för långa dagar för vovvarna. Då tar jag en paus och åker hem på lunchpromenad. Uppskattat av både mig och vovvarna.

Den här gången strosade vi runt i häst hagarna.

Alldeles lagom, de hinner springa av sig och rasta sig och jag får en stunds nervarvning - vilket också behövs ibland...

Av Maria - 13 oktober 2013 19:06

...har det varit den här veckan - och helgen. Någon kväll har jag ändå varit hemma skapligt så vi har kunnat spåra och köra lydnad.
När det gäller spåret inser jag att det är hur mycket färskvara som helst. Just nu är hon helt crazy i spåret och jag måste nästan bli arg för att kunna hålla ihop henne. Övermotiverad är bara förnamnet.

Trist bara att det blir mörkt så fort på kvällarna nu.
Lydnad har vi ock kört och det är samma sak där, för att hålla ihop henne någorlunda måste jag vara riktigt bestämd. Ser ju att det hjälper men tycker inte det är så kul. Kruxet är att Blixten tycker det är precis lika roligt ändå och tur är väl det:)
Nu försöker vi ladda för första elit tävlingen i Botkyrka och hoppas vi kommer iväg så inget annat inträffar.

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards