Livet på landet

Alla inlägg den 2 december 2014

Av Maria - 2 december 2014 19:44

... har runnit av mig.

Totalt   .

Vet inte om luften gick ur mig totalt när sista tävlingen var gjord.

Nu promenerar vi i skogen och vi tränar skogsarbete lite halvhjärtat. Eftersom jag inte kan gå obehindrat i skogen under sommarhalvåret njuter jag varje dag av att inte behöva fundera över jordgetingarna, och att jag kan gå i skogen hursomhaver.l Härligt.


I söndags morse var vi iväg (Sofia & jag och mallarna & Isa) för att träna rapport (Yksi) med Marita och Bengt och Johanna E och spår och upplet med de övriga.

Yksi och Ukraina sprang rapport i 4 skick, korta sträckor men två förlängningar och bra stations/framföringsträning. Sen fick Presto prova lite mellan Sofia och Johanna, och de var också nöjda.

Marita körde ett snabbt uppletande med Ukraina för de var tvungna att sticka iväg sen.

På det fikade vi lussekatter och kaffe - såklart, det var ju första advent   .

Så var det spårdags - Blixtra fick ett på 1000 m och med 7 apporter och slut som legat i två timmar, Isa fick ett på ca 600 m med 4 apporter plus slut, plus att Johanna spårade med Reijsa (ett kortare, icke förar-spår med några apporter och blodpudding till slut). Alla var nöjda och glada med sina duktiga vovvar.


Sen körde vi uppletande - började med Yksi som varken fick se någon lägga ut föremål eller se någon hund innan jobba, och hon gjorde det jättebra. Gick ut i ett lugnt sansat tempo (som hon höll hela tiden under alla skicken - helt otroligt). Letade finto ch plockade in fyra föremål.

Sen fick Johannas Rally köra och det gjorde hon med den äran. Fasiken vad avis jag är på hundar som inte tuggar på föremålen...

Så var det Blixtens tur och hon var som vanligt överladdad. Märker också - trots att hon inte riktigt har någon spårkondition - att hon har mycket mer energi kvar efter ett spår än efter ett rapportpass, vilket såklart visar sig på uppletandet också. Jag hade behövt ha mera fokus och press på henne, för det gick lite vilt till. Men letar gör hon med energi och glädje, och hittar gör hon. Så jag kände mig ändå nöjd, men påminns också varje gång om hur viktigt det ändå är att jag försöker packa ihop henne så gott det gårl

Och det är inte alltid så jäkla lätt. 


However, duktiga hundar, alla nöjda och glada. Innan vi packade ihop för dagen gick vi en sväng med alla vovvarna. Så när vi värmde oss med glögg och pepparkakor på eftermiddagen sov allihopa så sött på lurarna. 

Glada och nöjda. Och vi med. 

  



Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards