Livet på landet

Alla inlägg den 5 juni 2014

Av Maria - 5 juni 2014 09:07

... var det för Isa och Yksi igårkväll, inför rapporttävlingen i Skutskär på lördag.

Vi åkte ut till Tallparken igårkväll och körde 4-5 skick, Jill kom med som mottagare på Isa, jätteroligt.

Hundarna var duktiga får man säga, Yksi tvekade aningens på första sträckan från B till A då hon dessutom skulle gå först (det behöver hon ju inte på tävling, för då går ju alltid elithundarna först) men löste det utan dubbelkommando. Jättebra jobbat.

Här på C:

 

Och Isa, jag hon går som en klocka - och snabb dessutom:

 

Duktiga småtjejer, nu hoppas vi bara att det går lika bra på lördag!

Av Maria - 5 juni 2014 09:01

... åkte vi en sväng igår, Bästa Blixtra och jag, och tränade en timme.

 

Så roligt. Kände mig så himla glad och peppad när jag åkte därifrån. Dels kände jag att Blixtra hade en riktigt bra dag och gjorde allting nästan bättre än hon brukar, och jag hade också rätt bra koll. (För en gångs skull...)

Vi körde igenom elitbrukslydnaden - jag talade om vad jag upplevde som problem och sedan fick jag tips som vi provade på en gång (och som funkade, dessutom   , kändes jättebra!) och sen bollade vi fram och tillbaka.

Bröt ner momenten i molekyler och tittade lite på detaljer.

Fick massor av bra tips och ideér av Frida, som är fantastisk både med hundar och människor, tycker jag. Pedagogisk åt alla håll och kanter. Man känner sig glad och peppad när man träffat henne.

Så vi åkte därifrån med en sjungande känsla i bröstet, med massor av nya trick att åka hem och träna på...

Härligt!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards