Livet på landet

Alla inlägg den 2 juli 2014

Av Maria - 2 juli 2014 23:50

... blir allting bara  så himla bra. 

 

Hade ett tillträde idag som jag i ärlighetens namn gruvat mig lite för.

Jag visste att köparen av olika anledningar inte var riktigt nöjd, trots att ansvaret för detta rent juridiskt kanske låg mest på honom själv (man kan väl säga att säljaren brustit i upplysningsskyldighet och att köparen kanske inte fullföljt undersökningsplikten fullt ut). Men hur det än är så känns det inte bra när någon av parterna är missnöjda trots fullföljd affär.

Jag förberedde mig i sakfrågan, googlade och läste på - trots att jag egentligen kanske inte behövt, då alla kontraktshandlingar redan var på skrivna och köpet bindande redan från kontraktet.

Hur jäkligt det än kändes började jag tillträdet med den s k heta frågan, för att direkt ta tjuren vid hornen.

Inte hade jag då heller  någon lösning på problemet - men tänk vad lite kreativitet kan göra underverk   .

Det här mötet slutade med att alla parter var mycket nöjda - även den missnöjda köparen - stämningen var gemytliga och vänlig och alla gick därifrån med ett stort leende på läpparna. Köparen t o m tog mig i hand och tackade för ett mycket bra utfört jobb. Sånt värmer   !


Och jag kunde gå hem inför några dagars semesterledighet med känslan av att ha gjort ett riktigt bra jobb, och med ett riktigt gott samvete att båda parter slutligen var nöjda.


Nu hoppas vi också att det håller i sig!



Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards