Livet på landet

Alla inlägg den 9 januari 2015

Av Maria - 9 januari 2015 23:35

... är jag galet nöjd med.
Använder den kontinuerligt och har provat laga mycket i den. Det mesta blir riktigt riktigt bra. Så här års blir det gärna köttgrytor av alla de slag och ofta på högrev eller det kött som butiken har extrapris på just den veckan. Med lök och morötter och övrigt vad säsongen erbjuder. Till julafton körde jag tjocka spjäll i Coke på låg i 4 tim, penslade sen med honung och bbq sauce och grillade i ugn, till julbordet. Galet gott. Ikväll blev det kamben som kördes i en blandning av Dr Pepper och Pepsi Max (det var vad huset erbjöd) och sen penslades med honung och bbq sauce. Serverades med tunna potatisklyftor från ugn som stektes samtidigt som kambenen grillades. Och så Cole slaw och grönsaker.
Mums.

Nu har jag 1,2 kg benfri kotlett ligger rubbad med farinsocker, chilipulver, vitlök, salt och peppar i marinad till imorgon bitti. Då slänger jag den i pottan med lite vätska så är den typ klar till middag, när vi kmr från rapport träningen. Bara att skära lite grönt och värma pita - och voilà; pulled porken är klar.
Vilken underbar hjälpreda den är, min Croc Pot!

Av Maria - 9 januari 2015 23:20

... har vi gjort idag. Inför tävlingssäsongen i elitklass, 2015.

Tog med Bästa B och åkte till Ann på Evidensia i Gävle för en försäsongsgenomgång.
Allt såg bra ut, fick tips på träning, övningar och förberedande styrketräning. Tips på snabba kolhydrater för snabbare återhämtning vid tävling. Med mera med mera. Mycket matnyttigt och en del hemläxor.

Köpte också med mig ett par benviktsmanschetter hem, för att putsa det lilla extra.
Toppen, nu är vi på gång!!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards