Livet på landet

Alla inlägg under december 2015

Av Maria - 20 december 2015 22:19

 

 

Av Maria - 19 december 2015 21:09

... idag.
Julshopping med Sofia på Gränby Centrum.


 

Hem och satte upp julgardiner och plockade fram tomtar. Lite plicketi plock. Julklappsinslagning med mera.
Men eftersom jag drabbats av förkylningen från hell behöver jag vila lite med jämna mellanrum.
Sambon städade och tog in den fina kungsgranen och satte i belysning.
Så tro det eller ej, det blir nog jul här i huset också, vad det lider!

Av Maria - 18 december 2015 22:43

... är härligt. Riktigt härligt.

Vi blev bjudna på härlig hemgjord smörgåstårta av en kund i veckan.
Härligt gott och det tackar vi för!

Av Maria - 18 december 2015 22:39

... och underbara Sladden har farit tillbaka till sin matte igår. Och är redan saknad.

Jyckarna har "fått till det" två gånger, 15 och 16 december. Om det vill sig väl nu så blir det småttingar framåt mitten av februari.
Det håller vi tummarna för!

Av Maria - 14 december 2015 22:15

 

När tredje ljuset brinner är snart Lucia här

Hon bjuder oss på kaffe och bud om julen bär

Av Maria - 13 december 2015 18:42

... alias Julle av Centaurus är här hos oss några dagar för att flirta lite med Bästa B.
Vilken hund. En riktig underbaring.

Sladden och jag är just nu så kära i varann så jag vet inte om han nånsin ska få åka hem :).
Snällare och stabilare jycke var det längesen jag träffade. Ändå finns massor i honom om man börjar lattja lite.

När man är inne vill han vara nära - om det går kan jag krypa under skinnet på dig, typ. Ligga nära i soffan, klämma sig upp i fåtöljen när man sitter där, sitta i knä, ja han är med överallt.

En riktig snygging är han, dessutom.

Dessvärre är inte Blixtra i höglöp riktigt ännu, men jag skulle tro att det bara är en fråga om dagar.
Så nu håller vi tummarna!

Av Maria - 8 december 2015 23:17

 


När andra ljuset brinner vi julklapparna syr
och vi bakar kakor och har ett fasligt styr.

(Nåja... en del av oss kanske...  )

Av Maria - 4 december 2015 21:32

... nu.
Äntligen.
Om det nu går som planerat provar vi para med Sladden - Julle av Centaurus - under december, och hoppas på ett gäng fina SkarvSladdar och SmåBlixtror till våren.

Blixtra   :


Sladden  :


 

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards