Livet på landet

Alla inlägg den 31 mars 2015

Av Maria - 31 mars 2015 22:46

(Det här lever vi länge på, jag lovar. Minst ett år i alla fall   )

I senaste Brukshunden (tidning) har man annonserat ut Årets Hundar, och där var vi med i egenskap av årets (2014) rapporthund.

 

Gräsligt foto, men en fantastisk prestation.

Om jag får säga det själv   .

(Speciellt när ambitionen bara har varit att tävla och att ha roligt med en fantastisk hund - Storlurs Blixtra!)  

Av Maria - 31 mars 2015 22:25

... sätter man på bordet. Eller på en stubbe.

Eller på en sten.

Oavsett var hon sitter är hon världens bästa, min Bästa Blixtra.
Ikväll har vi strövat runt i skogen och tränat snabba ställanden, sättanden och lägganden. Vi har tränat skall och tyyyyyst. Vi har tränat Sakta före, men framför allt har vi lagt fokus på låååånga inkallningar (minst 150 m) för att få upp farten och energin i inkallningen. Å jisses vad det gick. Härligt, precis som jag tänkt mig.
Efter ett antal långa körde jag en (lång) med ett ställande. Ett kanonställande! Sen avslutade vi med en slät inkallning.
Kändes roligt att träna hund igen, har varit - och är delvis ff - trött av jobbytet och av lite dubbla skift (har ff en del att avsluta för Mäklarcentrums räkning) plus att den borttappade timmen i samband med sommartiden av någon anledning givit mej värsta jetlaggen. Hur skumt som helst.
Men - idag var det riktigt riktigt roligt så ikväll somnar vi (hoppas Bästa B håller med ?) med en riktigt bra känsla i kroppen!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards