Livet på landet

Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Jobb & hundar...

Av Maria - 29 april 2011 22:20

... är vad mitt liv består av för tillfället.

 

Sanslöst mycket på jobbet - alla försäljningar från föregående år som ska deklareras - och man vet ju hur det är själv, man vaknar i 11:e timmen...

Så: alla på en gång, ingen panik.

Men det är roligt - jag älskar mitt jobb - men det har blivit sena kvällar hela veckan.

Övrig tid har det varit hundar som gäller.  Blixtra har varit med  mig på jobbet hela veckan, då jag t o m haft svårt för att kunna åka hem och ta lunch. Så vi har promenerat på köpingen och socialtränat. Kan hon aldrig få för mycket av, även om det inte är mycket hon har bekymmer med nu. Tackochlov.

I onsdags var vi till klubben på träning - ingen  höjdare om ni frågar mig. Hon är så uppsnurrad på mallemamman som helst. Efter någon timme - när mallemamman tränat klart och får sitta en stund i en stolpe - DÅ blir det lite roligare. Körde lite budföringar med Johnny och hon gick som en raket. Men då var det två kända förare...

Känner att det handlar om att jobba på att vara roligare än mallemamman (ehm... hur lätt är det?) och då kommer jag att få jobba hårt.

På väg hem stannade vi till på Tierpsslätten för Johnny hade lagt ett spår till mallemamman innan vi åkte till klubben. Hon spårade med den äran, och medan jag väntade i skymningen, fångade jag denna bild med mobilen:

 

Så - fullt ös, medvetslös har varit ett genomgående tema på veckan:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Söndag 28 april 22:18


Har precis lyssnst ut två riktigt bra svenska deckare: Rekommenderas starkt! ...

Av Maria - Söndag 28 april 22:09


... äntligen på gång?Man kan bara hoppas och hålla tummar! ...

Av Maria - Söndag 28 april 21:37

Haft en jättemysig kväll med tjejerna och deras pojkvänner med smörgåstårta och fika och förskottsfirat min (61:a) födelsedag lite.Sen blir det tyst och tomt när de åker hem, och tomt utan hundarna också, även om det är rätt livat när de är här. ...

Av Maria - Söndag 28 april 18:15

... som vanligt, på helgen. Pysslat och plockat undan lite, handlat och fyllt kylskåpet, tog med en CD-spelare som jag laddade med hans bästa musik (Roland Cedermark) och så fika såklart.Tidningsläsning och nagelklippning hör också till. Här s...

Av Maria - Söndag 28 april 10:02

... på Flustret igår!50+ disco med Clabbe (Rakt över disc) som DJ på ett plan och disco med annan DJ även på bottenplan.Så jäkla roligt, rent ut sagt! När stuffade man runt i rosa stroboskopljus med 900 andra till gamla 80-tals hits? Och på Flustre...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards