Livet på landet

Alla inlägg den 23 augusti 2015

Av Maria - 23 augusti 2015 22:10

... for vi i eftermiddags.
För att installera Clara och Bella i ett tillfälligt boende (inneboende hos en jättetrevlig ung man, tillika nyutexaminerad förskollärare) där de får bo en vecka tills de får sin lägenhet i nästa vecka.

Clara ska läsa Kriminologi i 3 år på Örebro universitet och börjar alltså nu i månadsskiftet.
Det här känns ohyggligt jobbigt - för mig - men också lika roligt för Clara, vilket roligt och spännande äventyr som väntar henne nu.
Dock lämnar jag förutom Clara även en del av mitt hjärta kvar i Örebro...
(Det föll några mamma-tårar på vägen hem...)

Av Maria - 23 augusti 2015 22:02

... flyttade Sofia och Isa igår.
På riktigt. De har fixat och renoverat under sommaren och börjar nu komma i ordning.
Det kändes så tooomt imorse när jag vaknade och Sofias rum stod tomt...
Samtidigt önskar jag av hela mitt hjärta att de kommer att trivas i sin fina lägenhet och att de kommer hem ofta, ofta...

Av Maria - 23 augusti 2015 21:57

... och visningshelg för Svensk Fastighetsförmedling, så vi jobbade allihopa igår. Ett strålande sommarväder hjälper såklart till, även om jag funderar om inte några spekulanter valde havet före husvisningar denna helg.
Visade både torp och villor.

Och de spekulanter som dök upp var glada och pigga! Då är det roligt att jobba!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards