Livet på landet

Alla inlägg den 7 mars 2016

Av Maria - 7 mars 2016 21:06

Det firade vi genom att åka till Högbo Bruk och ta in på hotell redan på fredag eftermiddag. Efter incheckning var det dags för härlig fikabuffe, lite bubbel och sen spaade vi innan middag med bl.a bubbelbad.
Härligt skönt!

Därefter var det dags för gourmetmiddag, 4-rätters i den berömda restaurangen på Högbo Brukshotell.

I väntan på maten. För vänta fick vi, alldeles för länge. Tur att det var god mat, för servicen denna kväll var under all kritik. Tyvärr.
Kvällen blev lugn, lite TV plus att jag skulle försöka mig på att vika en frottésvan i smyg då jag tänkte överraska med denna och en flaska bubbel.

Jag skrattade så jag kiknade - inlåst på badrummet ned en frotté handduk och mobilen med en you-tube film med anvisningar om hur man gör.
Någon kommenterade på fb att den såg ut mera som en spottkobra, och det ligger väl något i det. Kreativitet är inte min starka sida..,

Efter att Johnny fått frisera den en stund såg den ändå lite bättre ut..,
Efter en massa skratt...
Lördagen började sedan med en härlig frukostbuffé och fortsatte med en promenad på bruket i gråvädret.

Därefter var det dags för lite överraskning - där jag tog fel på tiden en timme, vilket innebar att vi hann med en tur på Media Markt, IKEA och XXL.

Bästa vännerna Tomas och Anette anslöt och killarna stack till Mackmyra på whisky provning och Anette och jag åkte till Owes och shoppade och fikade och pratade. Hämtade killarna i Gävle och åkte tillbaka till hotellet i Högbo lagom till fikabuffen.

Efter lite vila och dusch var det dags för lite bubbel med Anette och Tomas, sen kom nästa överraskning; Håkan, Roger och Malin kom upp och därefter också Stefan, Annika och Andreas från "gamla" jobbet.
Det hade Johnny inte väntat sig!

Efter mera bubbel innan maten var det dags för ännu en gourmetmiddag för oss allihopa. Jättetrevligt - och mycket bra service!
Kvällen avslutades med lite whisky och mera babbel innan gästerna åkte hemåt.

Tack till alla berörda för en härlig kväll!
Söndag morgon så var det dags för ytterligare en härlig frukostbuffé tillsammans med Anette och Tomas.
Jättetrevligt! Sen var det dags för utcheckning och hemfärd.

Återigen - tack alla för härligt sällskap! Och Johnny - stort grattis gubben, och välkommen över på andra sidan 50!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards