Livet på landet

Direktlänk till inlägg 29 januari 2023

En boknörd av rang...

Av Maria - 29 januari 2023 21:54

.., är jag, (om man nu kan vara det?).

Det innebär inte att jag är beläst eller klok som en bok, det innebär bara att jag älskar böcker.
Mitt bokintresse började tidigt, på den ort jag växte upp fanns en unka (ungdomsgård) som var öppen en kväll i veckan. Sen fanns bibblan   . Bakom disken satt en äldre dam, fru Borg, med halvmåneglasögon långt fram på näsan och som hyssjade om man råkade vara lite högljudd. Men lukten, lukten av böcker    jag minns den än. Och som jag läste!

Och som jag har tillbringat tid på bibblan med mina egna barn   !
Bokintresset har hållit i sig under årens lopp även om bibblan ändrat form i vardagen, nu är det mycket ljudböcker som avlyssnas och de flesta böcker köps via nätet. Men bibblan har en speciell plats i mitt hjärta. Jag älskar känslan av böcker och har massor av böcker (min ex-sambo har, varje gång vi flyttat, föreslagit att vi kanske kan kasta någon kartong - men ack och ve! Aldrig så   !

Min önskan har under många år varit att ha ett eget bibliotek men så har det tyvärr inte blivit. Jag har mycket böcker i bokhyllorna men jag skulle ändå inte kalla det ett bibliotek.

Nu bevistade jag en äkta bokhandel (fysisk) i helgen, och såg att bokrean börjar 21 februari. Och blev genast nostalgisk och kom ihåg hur jag gick upp tidigare och åkte ner och handlade böcker på den lokala Konsum-butiken innan jobbet, den dagen bok-rea-premiären var.

Ojoj. Minnenas allé och nostalgi de luxe   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Onsdag 8 maj 09:41

Den första på ÅTTA ÅR! Riksbanken sänker styrräntan med 0,25 punkter! Yoiiihaaaaaouuu! ...

Av Maria - Onsdag 8 maj 08:15


... det var väl roligt, hurra!Inte ett dugg. 8 maj och full snöstorm! ...

Av Maria - Tisdag 7 maj 20:41


Brukar man inte säga april-väder?

Av Maria - Tisdag 7 maj 20:40


... is da shit!Så gott!

Av Maria - Måndag 6 maj 10:31

...tycks rent magisk!Med mallar i huset (hundar) har man blåmärken och bettsår hela tiden. Inte för att de är elaka, tvärtom, men väldigt lekfulla och väldigt högenergiska.På tävlingen i lördags fick jag mig ett bett i tumleden när jag skulle plocka ...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards