Livet på landet

Alla inlägg den 20 december 2008

Av Maria - 20 december 2008 20:39

Idag har jag uppsökt ortens Jourläkarcentral (kolla skylten, den måste vara från 1800-kallt?) och det är alltid en upplevelse. Anledningen var att jag åkte på en sjuhelsikes nackspärr häromveckan som inte ville ge sig, så jag gick till favvo-naprapaten som masserade och tryckte och satte akupunkturnålar. Visst, nacken blev bättre, men däremot fick jag jätteont i handlederna och det vandrade till fotlederna och sedermera till knälederna och nu också till armbågarna. Och handlederna igen. Så här har det hållit på i drygt en och en halv vecka nu, och börjar kännas smått outhärdligt (säger jag, som inte är van att ha ont:) så i morse ringde jag ortens akutmottagning.

En rutinerad läkare började med att titta mig i halsen och säga att det här är ingenting annat än en virusinfektion, en form av influensa, gå hem och ta en Ipren om du har ont, det ger med sig om några dagar. Typ.

Så då gjorde jag det, och nu är det bara att vänta och se om det är sambon som får fixa julmaten och jag får dirigera. Hahaha... Nån som tror på det?


Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards