Livet på landet

Direktlänk till inlägg 24 november 2009

Getingstick i november...

Av Maria - 24 november 2009 22:15

  

... måste väl ändå vara höjden av otur? Speciellt när man gått nästan 3 år på getingallergivaccination och knappt inte vet vad som händer när man får ett stick... (Fick en anafylaktisk chock efter dryga 10-talet jordgetingstick på hundpromenaden för några år sen...) Skulle torka ur fönsterbrädan i allrummet på övervåningen, och funderade vad det var som stacks så infernaliskt - tills jag hörde surret i trasan. Då förstod jag. En getingjäkel - 24 november!?! Fram med adrenalinsprutan och se vad som händer. Och på vägen till sprutan bryter jag ett blad av aloe-vera-växten i hallen och stryker på. Än är det lugnt, men fingrarna på högerhanden börjar svullna rejält...

Det här blir roligt i morgon Skrikandes...


 
 
Ingrid

Ingrid

24 november 2009 22:28

Näääeee??!!
Usch o fy satan...
Lider verkligen med dig!!
Jag trodde inte mina ögon när jag läste din rubrik!
Hamnade på din sida via en länk... och var bara tvungen att lämna några rader efter mig innan jag försvann...
STackare!!!

Ha en så bra fortsatt kväll som det går, och hoppas att det imte blir något mer tok nu...

Mvh Ingrid

http://iddeh.bloggplatsen.se

 
Helena

Helena

25 november 2009 13:41

Hej hopp!
Jasså, getingstucken nu??? Det är till att göra sig skitviktig, va' :-) ??!! Skämt åsido, i november??? Det är ju helt sjukt... Hoppas verkligen att du klarade dig från värre saker än uppsvällda fingrar (vilket räcker gott och väl!)!!
Sköt om dig och låt gubben göra detsamma (sköta om dig, alltså...)!!
Kramar i massor från mej

http://pudelfnatt.wordpress.com

 
Susanne

Susanne

26 november 2009 18:37

Ur led verkar tiden alldeles med så sena getingar, och aggressiva. Usch!

http://web.telia.com/~u26108410

 
Pottipotti & Twix

Pottipotti & Twix

27 november 2009 18:45

Nämen usch och fy... Hoppas att det inte blev allvarligare än det... Ja inte kan man fatta att det finns getingar nu... Helt oroligt! Ser att du har julpyntat idag, så jag hoppas att du mår bra nu... Håller med är less på det tråkiga vädret, så här lyser stjärnor och minigran så vackert.. Även om det är för tidigt ;)

Trevlig helg till er och hoppas att du är okej, efter geting sticket!

Kram

http://pottipotti.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:09

.., idag. Clara och jag åkte iväg efter jobbet, alltid lika roligt även om man saknar en del knallar från år till år, men å andra sidan kommer det ju nya! Marknaden kommer till Tierp två gånger per år, maj och oktober, med allt från korv, ost, ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:04


På riktigt! Som jag njuter av denna värme efter den här långa vintern! Lövsprickningens tid, måste väl ändå vara den bästa på hela året (även om alla årstider har sin tjusning). ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 07:00

... ser inte ut att vara den bästa. Jag pratade med ortopeden igår, då jag inte tyckte att jag fått riktiga hemgångsråd - mer än medicinen - när det gäller hennes fysiska aktivitet. Då hade han hunnit titta som hastigast på röntgenbilderna, och s...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:22


Men nu har väl Åkesson skitit i det blå skåpet i alla fall?Har skummat de två Kalla Fakta avsnitten om SD:s Trollfabrik. Nu går han ut i media och slår tillbaka mot media med full kraft och påstår att det är ett skämt?Självklart är han inträngd ...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:17

... idag med Pirripirran.Efter det förmodade diskbråcket i höstas, har hon inte återhämtat sig riktigt. Inga cykelpromenader, inga längre promenader, då blir hon smärtpåverkad.Har tappat muskler och styrka i bakdelen och lyfter ofta på ett bakben, tr...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards