Livet på landet

Alla inlägg den 1 november 2009

Av Maria - 1 november 2009 18:45

  

Idag har jag ridit Natta för första gången. Å jisses vad stor hon var - tyckte jag. Hon är 1,59 så fasligt stor är hon egentligen inte. Men jag tvekade några gånger innan jag slängde över benet (ja, naturligtvis drog jag fram en pall:) och satte mig i den härliga westernsadeln. Fick en släng av svindel och tyckte att jag satt väldigt högt upp Skäms.

Men - väl där var det en underbar känsla! Så härligt att rida, det var längesen sist kan jag säga. Har hoppat upp och hyfsat till Edwin nån gång, men annars är det många många år sen jag red.

Jag satt med ett leende som gick från öra till öra, kan jag lova. Och faktiskt, det är lite som att lära sig cykla, när man en gång lärt sig det, så sitter det. I det här fallet ridningen. Balansen kan det nog vara lite si och lite så med, med annars...

 Precis hur kul som helst, det här hoppas jag få möjlighet att göra ofta!

Kruxet är att Johnny också red en sväng efter mig, och risken var väl att han tyckte det var lika roligt...

Kul att leka cowboy tyckte han Cool!

Och Natta, ja hon var helt underbart snäll. Vilken häst! Hon stod så fint medan vi flyttade pallen hit och dit och tvekade och strulade. En riktig goding. Tack Natta, för idag. Det blir flera gånger!

Av Maria - 1 november 2009 18:39

... och årets absolut mörkaste - och längsta - månad. Känns det som. Nu är mörkret fullständigt, både morgon och kväll, det är duggregn, det är dis och det är plusgrader. Det är smutsigt överallt, hundar som behöver torkas av så fort de ska in, hästar som har lera upp över hovarna. En bil som för alltid är halvdränkt i lera, eller torkad lera. Vi bor ju längs en grusväg:)

Allt i väntan på det stora vita. Ja, snön alltså. Som kommer med ljus och gnistrande sol. Rena tassar och rena hovar. Ren bil:) Och hopp om att ljuset kommer att återvända. Och en förväntan om julen som väntar.

Men också tid att tända i kaminen, att softa i värmen till ljudet av sprakande ved som brinner, tända ljus överallt, lugn och ro. En långpromenad med hundarna utan att det är för varmt - eller för kallt.

Det är inte så tokigt med november ändå. Och som sagt, det är inte långt tills det vänder.

6 veckor till (och en dag) innan skolan får jullov. Och det är ju inte långt, eller hur?

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards