Livet på landet

Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Maria - 4 mars 2009 22:27

Har ikväll börjat en tävlingssekreterarutbildning i Brukshundsklubbens regi.

Jisses vad mastigt. (Påminner om Grönt Kort-kursen som Storasyster och jag gick för ett år sen i Svenska Ridsportförbundets regi.) Läsa regler och stadgar, och lära sig vad som gäller och inte och varför. För att inte prata om räkneövningarna, men dit har vi inte kommit än...

Å andra sidan kom jag på ikväll att jag började på Brukshundsklubben första gången 1983 (och hur länge sen är inte det?) med min första hund, en Gordon Setter som hetter Rudolf (världens underbaraste yrväder!) och att jag lyckats klara mig från allvarligare uppdrag under dessa 25 år är väl att betrakta nästan som en bedrift? (Eller inte - förmodligen borde jag bara skämmas!)

Roligt iaf, och jättebra fröknar - Lisa och Anneli - som varit med förr och kan relatera till de flesta situationer man kan råka ut för som tävlingssekreterare. Och det känns tryggt med det erfarenhetskapitalet :)

Så 3 timmar med näsan i SBK:s regelbok, det är hur vi har tillbringat onsdagskvällen...

Å - vad pytteliten den blev... Regelboken alltså. Den är bra mycket större på riktigt...


Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards