Livet på landet

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2010

På den 15:e dagen...

Av Maria - 22 augusti 2010 19:14

...börjar valpisarna bli ruggigt sociala. Och ännu mer alldeles, alldeles underbara. De visar idag ännu mera att de rör sig mot ljus och ljud (och tänk - jag tror nästan att de känner igen min röst - kan det vara möjligt tror ni   ?)

och så tultar de på ostadiga ben genom valplådan, slår runt på rygg och sprattlar lite, upp igen, denna gång i sittande ställning - och fortfarande alldeles, alldeles underbara. Ser också ut som att de försöker - om än mycket fumligt:)  - busa med varann?

Blixtra vägde i morse 1579 gram, och Dunder vägde 1456 gram.

Riktiga små malleklimpar blir de!

  

Och jag, ja jag blir bara mer och mer kär för var dag som går... 

 
 
N

N

22 augusti 2010 19:20

Gud, va söta!!

http://ndk.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jill

22 augusti 2010 20:18

Det såg absolut ut som om de kände igen din röst!
Johan får inte följa med och titta nån mer gång, då slutar det med att vi blir med pudel istället :)

 
Helena

Helena

23 augusti 2010 00:11

Söööötisarna!!!
Undrar du verkligen, på riktigt, om de känner igen din röst, Maria?? Vore väl väldans konstigt om de inte gjorde det... Du är väl lika jäkla tjatig och pratig med dina puppisar, som jag brukar vara med mina ;) !
Lite Maria-abstinens kanske kan snabb-botas med ett telefonsamtal under morgondagen?!
Kramisar

http://pudelfnatt.wordpress.com

 
Helena

Helena

23 augusti 2010 00:13

Sööötisarna!!!
Funderar du verkligen, på riktigt, om de känner igen din röst, Maria?? Vore väl högst underligt om de inte gjorde det... Du är väl lika jäkla tjatig och pratig med dina puppisar, som jag är med mina ;) ?!
Lite Maria-abstinens kanske kan snabb-botas med ett telefonsamtal under morgondagen?!
Kramisar

http://pudelfnatt.wordpress.com

 
Ingen bild

Susanne

24 augusti 2010 08:22

Vad härligt det verkar vara med valpar & gud så fina dom är!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 17 maj 22:09


... från maskrosor, laddat batteri för trimmer och för gräsklippare, såptvättat större delen av pooldäcket och burit fram lite utemöbler.Nu börjar sommarsäsongen och nog finns det massor att göra innan allt är på plats. ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:09

... idag.Clara och jag åkte iväg efter jobbet, alltid lika roligt även om man saknar en del knallar från år till år, men å andra sidan kommer det ju nya!Marknaden kommer till Tierp två gånger per år, maj och oktober, med allt från korv, ost, cocosbol...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:04


På riktigt! Som jag njuter av denna värme efter den här långa vintern! Lövsprickningens tid, måste väl ändå vara den bästa på hela året (även om alla årstider har sin tjusning). ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 07:00

... ser inte ut att vara den bästa. Jag pratade med ortopeden igår, då jag inte tyckte att jag fått riktiga hemgångsråd - mer än medicinen - när det gäller hennes fysiska aktivitet. Då hade han hunnit titta som hastigast på röntgenbilderna, och s...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:22


Men nu har väl Åkesson skitit i det blå skåpet i alla fall?Har skummat de två Kalla Fakta avsnitten om SD:s Trollfabrik. Nu går han ut i media och slår tillbaka mot media med full kraft och påstår att det är ett skämt?Självklart är han inträngd ...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards