Livet på landet

Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Valpisarna 5 veckor...

Av Maria - 12 september 2010 08:45

... och har blivit STOOORA och KAN SJÄLVA. Allting. Nästan.

Kissar och bajsar UTE - för det mesta, äter MAT och inte bara mammatuttar, mat som man inte ens behöver mosa till gröt längre   .

De tycker om att busa ute på gräsmattan, både med varann och med allt annat som rör sig. De biter - hårt - i varann (och i allting annat) tills någon skriker - då släpper de. Testar väl såklart hur hårt de kan ta i. Leker med SAKER, KAMPAR och vill inte släppa   , har lärt sig att man INTE går i andra hundars matskålar, utan sitter fint och stilla och tittar på när storhundarna äter   . Lyssnar - för det mesta - till sina namn. VILL undersöka HELA huset och tycker det mesta är jättespännande - ömsom med Blixtra i täten och ömsom med Dunder i täten. Om det är LÄSKIGT har man ju alltid varann   . Sover mindre och busar mer - KRÄVER att få gå ut först på morgonen.

Och är alldeles, alldeles underbara - fortfarande.

Nån som trodde nåt annat:)?

 
 
Ingen bild

Susanne

13 september 2010 13:47

De låter jättemysiga!!

Jag kan inte på onsdagen tyvärr:( Skulle det funka nåt på fredag 17/9, lördag 18/9 eller söndag 19/9 i stället? Eller nåt i veckan därpå (V38)?
Jag vill såååååå gärna träffa dom:)

Maria

13 september 2010 21:34

Kollar och återkommer till dig!

 
Lena o Atte

Lena o Atte

14 september 2010 08:41

Åhh,vad fina Blixtra och Dunder är!
Skulle gärna följa med Kerstin och titta på dom men kan inte den här gången, hoppas det blir fler gånger!
Hälsningar Lena

http://www.kiragarden.se

Maria

14 september 2010 08:49

Ja gissa om de är underbara - när de inte slåss:) Nu är de ju riktiga små hundar också! Titta in när du har vägarna förbi - och än en gång grattis till SM-vinsten! Ni är ju bara bäst!

 
Ingen bild

Jill

14 september 2010 09:55

dom bli bara mer och mer underbara för varje dag! Och oj så vi längtar här hemma. Sen har vi börjar "malle säkra" huset från elsladdar och annat ;)kompostgaller känns som en bra investering.

Maria

14 september 2010 22:35

Ja, mallesäkra - går det:) De hittar på nya grejer every day... Men alldeles alldeles underbara, såklart! Vi ses väl snart igen?

 
Ingen bild

Jill

15 september 2010 09:44

Haha. Ja mig blir ni inte av med. Ni har tur som inte har tio valpar med tio lika efterhängsna valpköpare som jag, då hade ni nog flyttat till hemlig ort ;)Du får säga till när det passar att jag kommer förbi igen, jag anpassar mig.
Pussa sötnosarna från mig!

Maria

15 september 2010 22:41

Hör av mig! Dunder längtar nog lite...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:09

... idag.Clara och jag åkte iväg efter jobbet, alltid lika roligt även om man saknar en del knallar från år till år, men å andra sidan kommer det ju nya!Marknaden kommer till Tierp två gånger per år, maj och oktober, med allt från korv, ost, cocosbol...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:04


På riktigt! Som jag njuter av denna värme efter den här långa vintern! Lövsprickningens tid, måste väl ändå vara den bästa på hela året (även om alla årstider har sin tjusning). ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 07:00

... ser inte ut att vara den bästa. Jag pratade med ortopeden igår, då jag inte tyckte att jag fått riktiga hemgångsråd - mer än medicinen - när det gäller hennes fysiska aktivitet. Då hade han hunnit titta som hastigast på röntgenbilderna, och s...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:22


Men nu har väl Åkesson skitit i det blå skåpet i alla fall?Har skummat de två Kalla Fakta avsnitten om SD:s Trollfabrik. Nu går han ut i media och slår tillbaka mot media med full kraft och påstår att det är ett skämt?Självklart är han inträngd ...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:17

... idag med Pirripirran.Efter det förmodade diskbråcket i höstas, har hon inte återhämtat sig riktigt. Inga cykelpromenader, inga längre promenader, då blir hon smärtpåverkad.Har tappat muskler och styrka i bakdelen och lyfter ofta på ett bakben, tr...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards